mamaplus

Smoothie cu kiwi și țelină: reduce stresul și mărește pofta de sex

0
//
15.01.2021

Despre țelină s-a scris mult, iar farmacia naturii nu poate fi concepută fără această legumă cu arome tari și plăcute. Persoanele care consumă zilnic kiwi cu țelină se bucură de un rezultat dincolo de așteptări. Potrivit medicilor, țelina conține luteină, substanță care ajută la o vedere mai bună. Leguma are un efect detox asupra rinichilor și este și un bun afrodiziac. În plus, fructele de kiwi conțin, pe lângă luteină, și o cantitate mare de vitamina C, care, de asemenea, ajută la îmbunătățirea vederii.

Cum se prepară și cum se consumă? Amestecă, într-un blender, două tulpini de țelină cu două fructe de kiwi. Bea acest smoothie dimineața, pe stomacul gol. Te va ajuta mai ales dacă ești nevoit să privești toată ziua ecranul unui calculator sau laptop.

Smoothie cu kiwi și țelină: sănătate curată, la pahar

Datorită conţinutului ridicat de apă (95% apă) şi fibre, țelina ajută la menţinerea siluetei. Este numit şi alimentul minune în cazuri de impotenţa şi frigiditate.

Pentru rezultate cât mai eficiente este indicat consumul regulat de frunze de ţelină sub formă de salate şi de suc obţinut din rădăcina telinei. Mai trebuie să știi că ţelina nu conține zahăr alb şi astfel este un carbohidrat mult mai sănătos: reglează tensiunea arterială, reducând nivelul hormonilor de stres din organism. Dacă este consumată constant, ţelina reduce inflamaţiile articulaţiilor şi durerile provocate de artrită datorită proprietăţilor antiinflamatoare.

De asemenea, acţionează ca un balsam la nivelul sistemului nervos, iar conţinutul de substanţe precum luteina, betacarotenul şi zeaxantina ajută în prevenirea bolilor oculare şi întăresc sistemul imunitar.

Smoothie cu țelină și kiwi previne balonarea şi constipaţia

Consumat dimineaţă, pe stomacul gol şi, eventual, combinat cu o dietă bogată în fibre, va regla cu succes tranzitul intestinal. Frunzele de ţelină sunt bogate în vitamina A, iar tulpinile dispun în abudenţă de vitaminele B1, B2, B6, dar şi potasiu, calciu, fier, magneziu, sodiu şi fosfor.

Mai mult, ţelina face parte din categoria alimentelor care îşi păstrează nivelul nutriţional chiar dacă este gătită la temperaturi ridicate. În plus, compuşii din rădăcina de ţelină neutralizează aciditatea şi rehidratează organismul cu minerale, mai ales dacă sucul este consumat după un efort prelungit.

În cazurile de cancer sau alte tumori, ţelina este extrem de benefică deoarece, datorită compusilor săi antioxidanţi, acţionează că un tonic, inhibând dezvoltarea celulelor tumorale. Cercetările au demonstrat că ţelina, indiferent de forma în care alegeţi să o consumaţi, scade colesterolul rău (LDL), normalizează temperatura corpului şi reduce inflamaţiile produse de osteoporoză, guţă, astm, bronşite sau alte afecţiuni respiratorii.

De asemenea, menţine activitatea normală a rinichilor şi contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Sucul de ţelină, prin efectul diuretic, ajută şi la eliminarea pietrelor vezicii biliare şi urinare.

Specialiştii în nutriţie recomandă ca atunci când alegeţi ţelina să vă asiguraţi că rădăcinile sunt tari. Dacă este ţinută la temperatura camerei poate capăta un aspect ofilit, aşadar e indicat să fie păstrată la frigider, într-o pungă sau un prosop subţire uşor umezit.