Comportamentul unui copil mic, aşezat într-un scaun înalt şi mâncând aşa cum ştie el – adică împrăştiind mâncare peste tot – nu îi încântă prea mult pe părinţi, dar specialiştii au o veste bună pentru ei: cu cât copiii fac mai multă mizerie cu mâncarea, cu atât învaţă mai mult.
Cercetătorii de la Universitatea Iowa au studiat modul în care copiii de 16 luni învaţă numele unor materii non-solide, precum terci de ovăz sau lipici. Cercetări anterioare arătaseră că, la această vârstă, copiii învaţă mai uşor numele obiectelor solide, deoarece le pot identifica mai uşor pe baza mărimii şi formei lor constante. În schimb, materiile fluide, care îşi schimbă forma, sunt mai dificil de recunoscut.
Cercetătorii au testat copii de 16 luni, oferindu-le acestora 14 tipuri de materii non-solide; le-au prezentat aceste materii copiilor, dându-le nume inventate, precum dax sau kiv. Un minut mai târziu, le-au prezentat aceleaşi lucruri, dar în forme şi mărimi diferite, cerându-le să le identifice.
Copiii care interacţionau cel mai intens cu alimentele au fost mai înclinaţi să le identifice corect pe baza texturii lor şi să le denumească, au arătat rezultatele studiului. Interacţionând cu produsele, în felul lor, copii obţin informaţii despre ele prin aceste acşiouni - exlică Larissa Samuelson - iar această informaţie poate fi folosită mai târziu, stimulând învăţarea de lucruri noi.