mamaplus

Brânză calcică de casă pentru bebeluși – o sursă excelentă de calciu

0
//
11.11.2019

Brânza calcică reprezintă o alternativă sănătoasă la brânza clasică de vaci în alimentația celor mici. Poate fi introdusă ca parte din diversificare de la vârsta de 7 luni. Este o brânză obținută cu calciu lactic și are un gust ușor mai dulce și o textură mai moale. Are o concentrație mare de calciu, esențial pentru sănătatea copilului. Este un tip de branzică pentru cei mici care se prepara acasă.

Pentru branzica de casă se poate folosi lapte proaspăt (de vacă sau de capră), lapte praf – formulă de lapte sau iaurt.

Ingredientele necesare:

  • 500 ml lapte (lapte de vacă, lapte de capră sau lapte formulă);
  • 4 tablete de calciu lactic.

Mod de preparare:

Se pune laptele la fiert, la foc mic. Când laptele începe să fiarbă se adaugă câte o tabletă de calciu lactic. Laptele începe să se coaguleze în acel moment. Se fierbe laptele până când branzica se adună deasupra, în bulgărași. După fierbere, se strecoară într-un tifon sau o sită și se lasă la scurs. Se presează ușor cu o lingură pentru a scurge zerul mai ușor. Se poate adăuga și lămâie pentru a favoriza coagularea sau dacă nu se dorește folosirea de tablete de calciu. Acest fel de mâncare pentru bebeluși se poate prepara și din amestec de lapte și iaurt.

Recomandări adiționale:

Tabletele de calciu pot să fie pisate înainte de a fi adăugate în lapte, dar nu e neapărat nevoie, pentru că ele se dizolvă repede.

În cazul lapelui formulă se formează bulgărași mult mai mici de branzică și e puțin mai greu de scurs zerul – e nevoie de o sită mult mai deasă sau de tifon pus în mai multe straturi.

Din 500 ml lapte se vor obține aproximativ 4 linguri de brânză – 60 g brânzică.

Laptele trebuie să fie mai gras, cu o concentrație mai mare de grăsime – aproximativ 3,5% grăsime.

Procesul de preparare (fierbere) durează maxim 10 minute – în general 5-7 minute. Durata de scurgere a zerului este de aproximativ jumătate de oră.

Se recomandă să se prepare cantități mici – cât pentru 1-2 mese.

Poate fi consumată la mesele principale sau în calitate de gustări. Se poate asocia cu alte produse lactate, legume, fructe, ouă sau cereale.