mamaplus

Un nutriționist avertizează: ”Trei linguri de ulei dublează caloriile într-o salată”

0
//
14.01.2021

Imediat după sărbătorile de iarnă începe febra dietelor, dar și cea a cumpărăturilor în scopul detoxifierii. De exemplu, aparatele care care fac sucuri de fructe sunt în top, însă oamenii nu-și dau seama că zahărul din fructi face mai mult rău decât bine. Cum însă se poate slăbi corect, ne explică în continuare nutriționista Mihaela Bilic.

”Din fructoza (zahărul din fructe), culmea, nu putem face nici energie. Fructoza nu poate fi folosită pe post de combustibil pentru celule, doar glucoza poate fi folosită. După ce bem un suc de fructe, ficatul trebuie să transforme această fructoză în glucoză. Deci îl obosim! Dar ideea de a consuma lichide nu e nouă. Oamenii s-au gândit că lichidul e sărac în calorii. Nu ne ajută sucul de fructe, dar ne ajută sucul de legume. Și ne ajută cioba. În care punem preponderent legume și leguminoase (mazăre, fasole, linte, năut) carne și un cartof. Și multă apă. Și așa îți ajuți ficatul – îi dai un aliment care ține de foame, care nu îngrașă, ci mai degrabă slabește.”, susține dr. Mihaela Bilic.

Nutriționista mai afirmă că unul din alimentele capcană din meniul nostrum zilnic este uleiul. Adăugat în exces în aproape toate bucatele pe care le preparăm, s-ar putea să nu scăpăm prea ușor de kilogramele acumulate de sărbători.

”Uleiul e un aliment - capcană. Nu atât în ciorbă cât în salate, o altă combinație care slăbește. Într-o salată, puneți legume, boabe de leguminoase, porumb, carne, puțină brânză, șuncă. Dar, la final, nu turnați ulei din sticlă, pentru că nu aveți niciun control. O singură lingură de ulei are 100 de kilocalorii și valoarea calorică a unei salate poate fi dublată de 3 linguri de ulei. Trei linguri de ulei nu înseamnă mult, nu se văd drept o cantitate exagerată”, a mai adăugat specialista.

Recomandarea ei ar fi să folosești uleiul doar cu ajutorul unui pulverizator, pentru că o singură pulverizare are doar 10 kilocalorii.

Alte idei bune de pus în practică:

  • Dacă mâncați la restaurant, cereți sosul salatei separat și să nu fie mai mult de o lingură într-o salată.
  • Acasă, când faceți sos, diluați cu apă.
  • Faceți sos din iaurt cu plante condimentare, din oțet balsamic cu muștar, nu mai aveți nevoie de ulei.