mamaplus

De câte ori pe săptămână ar fi bine să consumi pește

0
//
26.10.2020

Potrivit nutriționiștilor, carnea de pește este indispensabilă pentru meniul zilnic al unui om sănătos. În timp ce consumul de ton, merluciu și macrou ar trebui limitat din cauza conținutului de mercur, poftește în schimb la peștele autohton sau la alte tipuri de pește indicate în articolul de mai jos.

În funcţie de specie, peştele conţine o cantitate mai mare sau mai mică de Omega 3 (acizi graşi consideraţi esenţiali pentru buna funcţionare a organismului, în special pentru inimă şi circulaţie).

Speciile cu cel mai mare conţinut de Omega 3 (3 g la 100 g) sunt somonul, sardinele, macroul, heringul şi păstrăvul afumat. Pe locul doi, cu 1,4 g la 100 g, se află anşoa, păstrăvul, dorada, calcanul, halibutul şi ştiuca. Pe locul trei, cu 0,3 g la 100 g, sunt tonul (conservat), merluciul, codul, cambula, peştele sole (limba de mare). Peştele mai conţine fosfor, iod, zinc, cupru, seleniu, vitaminele A, D, E şi unele din grupa B. 

Nutriționistul Corina Zugravu susține că putem consuma la discreție carne de pește autohton și chiar de trei ori pe săptămână pește oceanic.

Femeile însărcinate pot limita la o dată-două ori pe săptămână. E adevărat că mediul în care se dezvoltă peștii este poluat de tot felul de deșeuri și de substanțe aruncate de oameni, dar, dacă este consumat cu moderație, peștele din mări și din oceane nu-ți poate face rău.

Cum recunoști peștele proaspăt?

  • Ca să fie bun de consum, peștele proaspăt trebuie să aibă carnea rigidă, dar atunci când o apeși ea să-și poată reveni la forma inițială.
  • Ochii trebuie să fie limpezi, nu tulburi, iar branhiile să fie roșii.
  • Evită peștele care are pielea acoperită de o mâzgă albicioasă și al cărui miros este neplăcut.

Dacă ești însărcinată evită să consumi următorii pești care au un conținut ridicat de mercur:

  • rechin;
  • pește-spadă;
  • macroul regal;
  • tile fish;
  • ton;
  • halibut;
  • știucă.

"La ton, există un risc mai mare să provină din zone poluate și, în acest caz, este foarte toxic pentru copil!", explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.

Poți să consumi o porție pe lună de: midii albastre, stridii, cod, crab albastru american, pește alb din America de Nord.

Pește sărac în mercur: anșoa, sardine, somon sălbatic (Pacific), hering, cambula, crab albastru din Atlantic, egrefin, păstrăv de crescătorie, creveți, somn de crescătorie (experții avertizează însă că acesta este sărac în mercur, însă poate să conțină alti contaminanți care în cantități mari sunt nocivi pentru femeia însărcinată).