mamaplus

Cum funcționează și ce riscuri presupune dieta cu pepene roșu

0
//
07.08.2020

Se spune că ajută cu pierderea în greutate, reducerea inflamației din organism și curățarea corpului de toxine. Ca multe alte diete extreme, și cea cu pepene roșu vine la pachet cu o mulțime de promisiuni. Sunt ele însă adevărate?

Dieta cu pepene roșu are câteva versiuni cunoscute. Cea mai populară presupune un soi de detoxifiere și implică o perioadă de privare relativ scurtă (dar strictă), urmată de revenirea la un regim alimentar obișnuit.

În prima etapă, se recomandă doar consumul de pepene roșu. Aceasta durează de obicei trei zile și presupune terminarea unui pepene mare în fiecare zi.

După această etapă, unii oameni revin la dieta lor normală, în timp ce alții adaugă treptat alte alimente în regimul lor alimentar de zi cu zi.

Ce spun experții despre dietele cu pepene roșu:

Potrivit medicului nutriționist Jessica Marcus, astfel de diete sunt foarte populare în rândul oamenilor pentru că sunt generaliste și necesită doar un angajament scurt.

„Spre deosebire de dietele care schimbă stilul de viață, perioada de timp limitat a dietei cu pepene roșu pare că are un scop realist și realizabil. Avem mai multe șanse de a ne priva de bunătăți de voie dacă știm că dieta ține doar câteva zile.

În principiu, pepenele roșu nu face rău. E mai simplu să ținem o dietă dacă mâncăm ceva ce ne place toată ziua. Acest fruct are beneficii nutriționale și oferă o cantitate bună de apă organismului.

Are un conținut scăzut de calorii și oferă o serie de vitamine și minerale necesare bunei funcționări a organismului. Hidratează, este revigorant și ne poate ajuta să ne simțim sătuli, cel puțin temporar.”

Beneficiile pentru sănătate ale pepenelui roșu:

  • conține vitamina A, care este esențială pentru vedere;
  • conține vitamina B1, care ajută corpul să transforme alimentele în energie;
  • conține vitamina B6, de care organismul are nevoie pentru a crea globule roșii;
  • conține vitamina C, care este vitală pentru creșterea și repararea țesuturilor.

Pepenele verde este și o bună sursă de licopen. Acest antioxidant poate ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă, cancerului și a altor afecțiuni grave.

Pepenele roșu conține, de asemenea, mai multă citrulină decât orice alt aliment. Acest aminoacid este important pentru rolul său în vasodilatație și în menținerea unui flux sanguin corespunzător.

Semințele de pepene verde sunt o gustare surprinzător de ușoară, ușor de prăjit și plină de fier și magneziu. Chiar și coaja este bună și comestibilă!

Riscurile potențiale ale dietei cu pepene roșu:

Dr. Marcus a oferit pentru Health Line și câteva avertismente. Natura dietei lasă oamenii fără nicio sursă dietetică de proteine, explică ea. Din această cauză, nu poate recomanda dieta copiilor, femeilor însărcinate sau oricui are o afecțiune de sănătate care necesită un regim alimentar specific (precum diabetul) sau unei persoane cu funcție imunitară compromisă.

Ea adaugă că, la fel ca toate dietele-fulger, nici aceasta nu este o soluție pe termen lung.

„Studiile arată că aceste diete fade nu funcționează pe termen lung. Odată ce perioada restricțiilor s-a încheiat, oamenii revin la vechile lor obiceiuri, reiau în greutate și caută alta metodă de a slăbi.”

Este important de reținut că pepenele roșu nu conține grăsime, care este esențială organismului uman, la fel ca proteinele.