mamaplus

Cum alegi cel mai proaspăt pește și ce trebuie să știi despre prepararea lui

0
//
04.03.2021

Chiar dacă nutriționiștii recomandă nu mai mult de 2-3 porții de pește pe săptămână, acest aliment este o sursă excelentă de acizi grași esentiali Omega-3 și Omega-6, proteine, vitamine (A, B12, D, E) și minerale (potasiu, fier, iod, fosfor, seleniu). Cantitățile în care aceste substanțe minerale și nutritive se găsesc în pește diferă în funcție de tipul peștelui. Așadar, fie că îți dorești să slăbești, fie că vrei să găsești alternative sănătoase la alte tipuri de carne, peștele este alegerea cea mai bună. În continuare îți spunem cum alegi cel mai bun pește de pe tarabă și mai ales cum să-l găsești ca să fie gustos și succulent.

Dacă achiziționezi peștele de la piață sau din supermarket, fii atent să fie în apă sau înconjurat de gheață, departe de razele soarelui, mai ales în perioada estivală.

Trucuri bine de știut:

  • Pentru a afla dacă peştele este proaspăt, se pune într-un lighean cu apă. Peştele proaspăt cade la fund.
     
  • Peştele proaspăt, de curând pescuit, are solzii netezi, lucioşi şi strâns lipiți de corp, ochii bulbucați şi limpezi, branhiile de culoare roşie aprinsă, iar burta nu este umflată.
     
  • Peştele prăjit este deosebit de gustos dacă se ține 5-10 minute în lapte, apoi se dă prin făină şi se prăjeşte în ulei foarte încins.
     
  • Pentru ca peştele să nu se fărâmițeze la prăjit, se recomandă să se săreze cu 10-15 minute înainte de a-l prăji.
     
  • Pentru ca peştele sau carnea să se rumenească bine, înainte de a se pune la prăjit, trebuie zvântate cu un şervet.

Toți peștii conțin mercur, însă cele mai sănătoase tipuri de pește sunt:

  • macroul
  • heringul
  • anșoa
  • somonul
  • calcanul
  • calamarul
  • somnul
  • peștii de apă dulce (crapul, bibanul, carasul, plătica).

În categoria peștilor care ar trebui evitați, deoarece acumulează o cantitate mare de mercur și alte substanțe toxice periculoase pentru oameni, intră:

  • rechinul
  • crapul
  • peștele-spadă
  • merluciul
  • tonul (poate fi consumat, în cantități reduse)

Pentru a te bucura din plin de prospețimea peștelui, cel mai bine ar fi să îl cureți și să îl prepari imediat. Dacă, din motive diverse, nu poți face acest lucru, depozitarea la frigider sau congelator este obligatorie.

Pentru dezghețare, poți lăsa peștele la frigider într-un bol încăpător, sub jet de apă rece în chiuvetă sau la cuptorul cu microunde. După gătire, pestele poate fi păstrat la frigider cel mult trei zile.