Ce caută pe Internet și pe ce site-uri intră cel mai des copiii. Categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere

Ce caută pe Internet și pe ce site-uri intră cel mai des copiii. Categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere

-
//
13.06.2017

Kaspersky Lab a publicat ultimul raport despre detecțiile făcute pe computerele folosite de către copii. Analiza indică faptul că, în medie, copiii din toată lumea comunică, se joacă și accesează conținut pentru adulți prin intermediul computerelor mai puțin decât o făceau anul trecut, dar în schimb, deschid site-uri cu informații despre droguri, alcool și tutun mai mult.

Ce caută pe Internet și pe ce site-uri intră cel mai des copiii. Categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere

Ultima temă prezintă un interes deosebit pentru copiii din America de Nord, Oceania și Europa de Vest. În cazul țărilor din Europa de Est, site-urile de comunicare sunt pe primul loc, cu 57,66%, urmate de cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (29,05%) și jocuri pe computer (13,13%).

Raportul acoperă 12 luni, din mai 2016 până în aprilie 2017, și se bazează pe statistici anonime ale soluțiilor Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, cu modulul de control parental activat. Acesta prezintă procentul de vizite sau tentative de vizitare a unor site-uri cu un conținut potențial dăunător care se încadrează într-una dintre cele mai populare șapte categorii prestabilite*: mijloace de comunicare pe Internet; alcool, tutun, droguri; jocuri pentru calculator; software, audio, video; e-commerce; limbaj explicit; conținut pentru adulți.

Ce caută pe Internet și pe ce site-uri intră cel mai des copiii. Categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere

În țările din Europa de Est, copiii sunt atrași cel mai mult de site-urile de comunicare, cu o proporție de 47,66%. Dintre acestea, Facebook ocupă primul loc detașat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) și Twitter (2,34%). După site-urile de comunicare, sunt cele cu informații despre alcool, tutun și droguri (26,05%), iar pe locul al treilea jocurile pentru computer (13,13%).

„Observăm o mare schimbare în activitatea online a copiilor: trecerea de la computere la dispozitive mobile”, comentează Anna Larkina, Web-content Analysis Expert la Kaspersky Lab. „Copiii folosesc acum computerele doar pentru a vizita site-uri care nu au aplicații echivalente pentru mobil sau care sunt mai ușor de văzut pe ecrane mari.

Acest lucru ar putea să explice de ce scade proporția deținută de site-urile de comunicare deschise de pe computere, în timp ce proporția paginilor din categoria „Alcool, tutun, droguri” este în creștere. Scăderea categoriei jocurilor nu înseamnă că acum copiii se joacă mai puțin pe computer. Ei tind să aleagă câteva site-uri și să rămână la ele, dar pot să petreacă o grămadă de timp jucându-se.”

Sursa: Diez.md