mamaplus

Între noi, fetele: cum să mănânci desertul preferat fără să te îngrași

0
//
18.10.2019

Știm cu toții că un regim alimentar sănătos contribuie la menținerea sănătății organismului. Carnea slabă, legumele și fructele, cerealele intergrale și grăsimile sănătoase sunt esențiale într-un regim alimentar echilibrat. Dar ce se întâmplă atunci când vrei să te bucuri de un desert delicios sau de o gustare savuroasă? Cum să te bucuri de acele mici delicii fără să-ți strici regimul alimentar?

Există câteva șiretlicuri de care ar trebui să ții cont dacă mai ”păcătuieșți” câteodată cu deserturile.

1. Renunță la ideea că mâncarea este “bună” și “rea”

Niciun aliment nu are puterea să te facă să te îngrași sau să slăbești. Trebuie să privești mâncarea în mod neutru. Indiferent dacă este o salată verde sau o brioșă cu ciocolată, este doar combustibil pentru organism.

2. Atunci când ți-e foame, mănâncă ceea ce-ți dorești cu adevărat

Dacă te forțezi să mănânci sănătos atunci când îți este foarte foame, nu faci decât să amâni pentru mai târziu pofta de alimente nesănătoase. Renunță la sentimentul de vină și rușine atunci când mănânci niște chipsuri după ce ai mâncat un piept de pui. Atunci când îți este prea foame ca să gândești, mănâncă ceea ce îți dorești.

3. Dacă vrei să mănânci o brioșă, mănâncă cea mai bună brioșă!

Dacă tot vrei să mănânci o brioșă, alege una de la cel mai bun patiser din oraș, nu una de la benzinărie sau din magazinul de la colț!

4.  Acordă-ți permisiunea să te bucuri de acea mâncare fără consecințe!

Nu condiționa un desert cu plimbarea de seară și nu sări peste cină doar ca să mănânci clătite la micul dejun. Acesta este unul dintre cele mai bune trucuri de dietă de care trebuie să ținem cont.

5. Bucură-te de răsfăț!

Dacă tot vrei să mănânci ceva bun, savurează desertul așezată la masă. Simte aroma și privește detaliile desertului pe care urmează să-l servești. Ia o înghițitură și savureaz-o! Trăiește acel moment și bucură-te de răsfăț!

6. Atunci când te-ai saturat, oprește-te!

Atunci când alegi liber desertul pe care vrei să-l savurezi, impulsul de a mânca prea mult se diminuează. Dacă îți acorzi plăcerea de a te bucura și aprecia desertul favorit, îndeplinești una dintre condițiile esențiale ale unei vieți sănătoase.