Numărul mare de elevi în clasă afectează progresul acestora, deoarece profesorii nu pot să răspundă nevoilor tuturor copiilor, consideră majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul țărilor europene din punct de vedere al aglomerării claselor.
Potrivit unui sondaj citat de The Guardian, nouă din zece profesori consideră că mărimea claselor are un efect negativ asupra progresului elevilor, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creștere. Impresia de supra-aglomerare mai este produsă de un factor: profesorii apreciază că, pe lângă problema numărului mare de elevi, mai apare un fenomen: elevii sunt mai mari fizic, comparativ cu generațiile anterioare.
Această problemă are un efect negativ asupra comportamentului elevilor
Tot 90% dintre profesorii din Marea Britanie consideră că această situație are un efect negativ și asupra comportamentului copiilor. Iar participanții la sondaj semnalează că situația se înrăutățește având în vedere diminuarea numărului de cadre didactice, care determină creșterea numărului de elevi per clasă, dar și pandemia Covid-19, care continuă să perturbe procesul educațional din această țară, prin numărul încă mare de cazuri înregistrat în clase aglomerate.
Potrivit sondajului, realizat de sindicatul NASUWT din domeniul educației, opt din zece profesori acuză că numărul mare de elevi în clasă înseamnă că resursele de învățare sunt insuficiente, iar circa o treime dintre cei care menționează creșterea continuă a claselor apreciază că această creștere este una semnificativă.