Exercițiile bilingve nu îi fac pe copii mai inteligenți, conform unui studiu efectuat de o echipă internațională de oameni de ştiință, publicat în jurnalul ştiințific Plos One. Cercetarea nu a identificat nicio dovadă potrivit căreia copiii bilingvi ar avea rezultate mai bune la amintirea instrucțiunilor, controlul răspunsurilor şi trecerea cu rapiditate de la o sarcină la alta în comparație cu cei monolingvi.

Oamenii de ştiință de la Universitatea din Knoxville, Tennessee, şi de la Universitatea Ruhr din Germania au utilizat un test computerizat pentru a compara funcțiile executive în cazul a două grupuri de copii cu vârste cuprinse între 5 şi 15 ani din Germania.

Primul grup a fost alcătuit din 242 de copii care vorbeau limbile turcă şi germană, iar al doilea a fost format din 95 de copii care comunicau doar în germană. După ce au fost luați în calcul factori precum vârsta, sexul, memoria funcțională şi nivelul de educație al mamelor, concluziile studiului nu au relevat diferențe semnificative între funcțiile executive ale copiilor din cele două grupuri, alcătuite din imigranți turci în Germania şi nativi germani.

Funcțiile executive reprezintă abilități cognitive de nivel înalt care le permit oamenilor să prezinte un comportament adaptabil, orientat către un scop în situații complexe, se arată în studiu.

Potrivit cercetătorilor, capacitatea de a vorbi două limbi poate aduce copiilor beneficii sociale, oferindu-le mai multe oportunități, însă nu le oferă un avantaj din punct de vedere intelectual.