a) logica (clasificarea obiectelor, gruparea lor, excluderea celor de prisos etc. (”Ce flori cunoști, ce copaci, ce animale domestice și sălbatice, pești, păsări..?” )
b) aritmetica (numărarea, adunarea, scăderea, alcătuirea unui număr, care este mai mare, care este mai mic)
c) cunoștințe generale (prenumele, numele, numele părinților, adresa, țara unde locuiește, orașul, capitala țării, rîul din oraș ... Să cunoască anotimpurile, lunile, ce lună este și în ce anotimp se află, prin ce se deosebesc ele, data nașterii)
d) abilitățile motorii (capacitatea de a scrie, de a transcrie un text cu litere de mînă, desenarea unui tablou)
e) înțelegerea și relatarea unui basm. Copilul trebuie să povestească o poveste simplă, o povestire sau o storioară (de exemplu: o poveste despre un erou, care a făcut... și a primit...). Să aranjeze în ordine imaginile conform etapelor din poveste
f) memoria (să privească un timp scurt o imagine, apoi să numească ce era pe imagine)