mamaplus

Cele mai bune alimente care te ajută să scapi de balonare și retenția de apă

0
//
07.05.2020

Există o serie de explicații pentru apariția balonării, dar cea mai des întâlnită este prezența gazelor. Acestea pot fi prinse în stomac și în intestin și pot produce balonare sau pot fi eliminate (flatulență). Balonarea apare mai frecvent dacă persoana suferă de constipație cauzată de multe ori de consumul de mâncăruri foarte grase care pot întârzia golirea stomacului.

Este normal pentru orice persoană să aibă gaze intestinale, indiferent că suferă sau nu de o boală inflamatorie intestinală. Toți oamenii produc câțiva litri de gaze în fiecare zi în urma proceselor de digestie. Parțial, aceste gaze sunt reabsorbite în circuitul sangvin și eliminate prin respirație iar ce rămâne sunt eliminate direct din intestin.

O cauză pentru gazele intestinale în exces o reprezintă înghițirea aerului în timpul meselor sau consumul de lichide în timpul vorbirii (aerofagie). Anumite mâncăruri și băuturi (cele acidulate) pot contribui, de asemenea, la formarea și acumularea de gaze. De asemenea, fumatul poate crește cantitatea de aer pe care o înghițim. Există și persoane care înghit aer pe fond nervos.

Cantitatea mare de gaze poate apărea și din cauza bacteriilor intestinale atunci când sunt descompuse anumite mâncăruri. Mâncărurile care conțin carbohidrați complecși, de exemplu legume ca fasolea sau varza, se digeră foarte greu de către organism și sunt descompuse de către bacteriile care produc gaze. Mâncărurile care conțin sorbitol, un îndulcitor artificial, pot cauza aceleași probleme.

Dacă vrei să ții departe balonarea, mănâncă aceste alimente extrem de eficiente: ghimbir, semințe de chia, tuplină verde de țelină, mentă, pepene și frunze verzi.

De ce ajută aceste alimente? Cele digestive (ghimbirul și menta) liniștesc stomacul și tratează balonarea. Cele mai recomandate alegeri sunt sub formă de ceai.

Frunzele verzi conțin magneziu, un element esențial în liniștirea stomacului.Țelina conțină multă apă și fibre și reduce gazele intestinale, îmbunătățind digestia. Pepenele are un conținut ridicat de potasiu, perfect pentru a reduce balonarea. Semințele de chia sunt foarte bogate în fibre, îmbunătățind astfel digestia și favorizând scaunele regulate. Mai mult, aceste semințe asigură o floră intestinală sănătoasă.

În ceea ce privește retenția de apă în organism, o dietă echilibrată aduce un aport optim de nutrienţi şi minerale. Deficienţele de minerale (precum potasiu si calciu) agravează deseori simptomele retenţiei de apă. Aceasta se ameliorează printr-un aport adecvat de potasiu, mineral care joacă un rol esenţial în reglarea nivelului de sodiu în organism. E indicat să consumăm banane, somon, iaurt, avocado, ciuperci.