În 150 de instituții de educație timpurie din R. Moldova vor fi înființate centre de resurse, pentru a promova învățarea prin joc, dezvoltarea socio-emoțională și incluziunea copiilor refugiați sau din medii social-vulnerabile.
Cele 150 de grădinițe au fost alese de către reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, în parteneriat cu UNICEF.
„Centrele vor funcționa pe tot parcursul zilei, oferind activități educaționale în prima parte pentru copiii din grădinițe, iar în a doua parte pentru copiii din comunități vulnerabile, de altă etnie sau refugiați.
Centrele de resurse vor fi dotate cu mobilier și materiale didactice pentru activități educaționale, vor dispune de locuri special amenajate pentru lectură, seturi LEGO și DUPLO pentru dezvoltarea abilităților motorii și creative, precum și kituri educaționale pentru profesori și părinți. De asemenea, acestea vor avea în dotare circa 70 de titluri de cărți din programul de educație socio-emoțională și alte cărți pentru stimularea cititului”, ne anunță responsabilii din cadrul Ministerului Educației.
Grădinițele au fost selectate în urma a două apeluri de propuneri, la care au participat peste 400 de instituții de educație timpurie din țară. Criteriile de selecție au vizat, în mare parte, numărul de grupe din instituție, dispunerea de spațiu de dimensiuni corespunzătoare și reparat, numărul de copii vulnerabili și refugiați din localitate, motivația de a deschide un astfel de centru ș.a.
Lista grădinițelor selectate poate fi găsită aici.