"Acumulează vitamine!" este genericul unei campanii demarate în Moldova menite să suplinească raţia de alimentaţie a copiilor din grădiniţe şi elevilor cu fructe proaspete.
Campania este realizată cu sprijinul financiar al PNUD şi Ministerului de Externe al Norvegiei în parteneriat cu EXIMBANK - Gruppo Veneto Banca şi compania Orange în cadrul proiectului de sporire a consumului de fructe proaspete de către copii în instituţiile de învăţămînt preuniversitar.
La prima etapă, mere proaspete vor primi peste 2 mii de copii din cinci şcoli şi grădinile din Chişinău, care vor fi selectate prin concurs de organizatorii proiectului. Merele se vor acorda deja spălate, tăiate în felii şi ambalate în pungi din plastic.
Reprezentantul permanent al PNUD în Moldova, Narine Sahakyan, speră că prin intermediul proiectului se va îmbunătăţi starea de sănătate a copiilor şi reuşita acestora la studii.
"Îndemnăm toate părţile interesate, în special părinţii şi reprezentanţii mediului de afaceri, să doneze mijloace pentru acest proiect. Iar noi, din partea noastră, ne angajăm să dublăm fiecare leu investit. Sperăm că iniţiativa noastră va contribui la crearea unei noi pieţe de fructe proaspete, care au fost supuse procesării minime şi va crea locuri de muncă", a spus ea.
Iniţiativa este parte a proiectului "Dezvoltarea businessului inovativ pentru o dezvoltare economică durabilă la nivel local", implementat cu sprijinul financiar al Guvernului Norvegiei şi PNUD Moldova în parteneriat cu Ministerul Economiei. Proiectul are drept scop promovarea activităţii inovative în sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii prin transmiterea şi asimilarea cunoştinţelor, tehnologiilor şi relaţiilor între întreprinderi. Proiectul este prevăzut pentru anii 2014-2017.
Sursa: infotag.md