mamaplus

De ce îți amorțesc mâinile atunci când dormi și cum să scapi de această problemă?

0
//
24.11.2021

Când anumite zone sunt comprimate, alimentarea cu sânge poate să nu ajungă la mâini. Prin urmare, apar acele furnicături specifice, destul de neplăcute. La mijloc ar fi mai multe cauze, iar ca să previi amorțirea repetată a mâinilor, ar trebui să iei anumite măsuri.

Principalele cauze ale amorțelii mâinilor în timp ce dormim sau stăm întinși sunt:

  • Lipsa vitaminei B12
  • Consumul anumitor medicamente
  • Deteriorarea sau presiunea asupra unui nerv al mâinii și încheieturii mâinii
  • Statul într-o postură similară pentru o lungă perioadă de timp
  • Leziune ușoară a mâinii: poate fi, de exemplu, o lovitură pe care o suferim în timpul zilei
  • Leziuni la nivelul gâtului care pot provoca amorțeală la degete, palme sau brațe
  • Retenție de lichide: apare în principal din cauza menopauzei, sarcinii și supraponderalității
  • Sarcini de zi cu zi care implică îndoirea și extinderea încheieturilor, precum și utilizarea unei forțe mari sau a instrumentelor care vibrează sau exercită presiune

Uneori, amorțeala mâinilor este legată de consumul de medicamente precum metformina, folosită pentru a controla diabetul și sindromul metabolic. Alți vinovați sunt contraceptivele orale, antihipertensivele, anticonvulsivantele, tratamentele pentru Parkinson sau cancer și altele.

Ce să facem când ne amorțesc mâinile în somn?

Dacă vă confruntați cu simptome de amorțeală, căldură sau furnicături (în special noaptea), există o mare posibilitate să suferiți de sindromul de tunel carpian sau de o afecțiune a nervului ulnar.

În ambele cazuri, se recomandă să mergeți la medic pentru o analiză profesională. Dacă problema nu este tratată, în timp, durerea va deveni chinuitoare și o veți experimenta și în timpul zilei. Incapacitatea de a discerne între cald și rece este deja o consecință gravă, la fel ca și atrofia bazei degetului mare.

Riscul de a suferi de aceste probleme este mai mare la femei, potrivit acestui studiu realizat de Institutul Național de Științe Medicale și Nutriție Salvador Zubirán (Mexic).

Exerciții pentru prevenirea amorțelii mâinilor

Pentru a nu ajunge la astfel de extreme, se recomandă anumite exerciții de bază care au ca scop relaxarea tunelului carpian.

  • Luați o minge mică de cauciuc în palmă - se găsește în magazinele de jucării sau în magazinele cu articole pentru animale de companie.
  • Strângeți degetele și aplicați presiune.
  • Repetați de mai multe ori, menținând presiunea câteva secunde înainte de a reveni la poziția inițială.

Încercați să faceți acest exercițiu cel puțin o dată pe zi. Puteți profita de momentele moarte ale zilei, cum ar fi atunci când călătoriți cu metroul până la serviciu sau spre casă, la coadă la bancă sau în timp ce așteptați ca cel mic să părăsească școala. Important este să exersați câteva minute în fiecare zi. În acest fel, nervul va fi întărit.

Împortant: înainte de orice, trebuie să mergeți la medic, mai ales dacă amorțeala persistă sau este însoțită și de alte simptome, precum febră sau disconfort. Prevenția este esențială.