Elevii moldoveni continuă să înregistreze performanțe în educație

Elevii moldoveni continuă să înregistreze performanțe în educație

-
//
08.02.2017

Elevii moldoveni continuă să înregistreze rezultate în domeniul educație atît la nivel național, cît și la cel internațional.

Elevii moldoveni continuă să înregistreze performanțe în educație

Acest fapt îl demonstrează rezultatele înregistrate de elevii din Moldova la testarea PISA 2015 comparativ cu PISA 2009, transmite NOI.md.

Moldova a participat pentru a doua oară la testarea competențelor de bază a elevilor de 15 ani în trei domenii: științe, matematică, citire/lectură. În total au fost testați 540 de mii de elevi din 35 de state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), dintre care 5200 de elevi erau moldoveni din 227 de instituții: gimnazii, licee, școli profesionale, colegii.

Potrivit ministrului Educației, Corina Fusu, în urma acestor testări s-a dovedit că elevii moldoveni înregistrează progrese semnificative, crescînd punctajul mediu obținut de aceștia față de testarea din 2009.

„S-a micșorat ponderea elevilor cu rezultate slabe și a crescut ponderea celor cu rezultate bune. In Moldova fetele înregistrează rezultate mai performante comparativ cu băieții în cele trei domenii de testare”, a subliniat Corina Fusu.

În urma rezultatelor PISA s-a constatat că în domeniile știință și citire/lectură, matematică atestă o creștere în ceea ce privește acumularea punctajului mediu, raportat la un ciclu de trei ani. La știință creșterea este de 9 puncte, la citire/lectură – de 17 puncte, la matematică – de 13 puncte.

Potrivit directorului Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare, Anatol Topală, chiar dacă se înregistrează creșteri semnificative în rîndul elevilor moldoveni, totuși rezultatele acestora rămîn a fi mai joase decît rezultatele medii pentru țările OECD. La fel, testarea PISA 2015 a demonstrat că în toate cele trei domenii rezultatele elevilor din clasele liceale în medie sînt mai mari decît rezultatele elevilor din clasele gimnaziale.

În concluzie, Republica Moldova a înregistrat creșteri considerabile în toate domeniile de testare, astfel încît țara noastră s-a clasat printre primele 36 de poziții. Rezultatele obținute corespund indicatorilor prevăzuți în strategia de dezvoltare a educației 2014-2020. 

Sursa: NOI.md