Pentru că părinții sunt responsabili de formarea și asigurarea meselor în familie, tot ei poartă povara răspunderii pentru educația alimentară în familie, calitatea alimentelor procurate și modul de pregătire a acestora. Cînd vorbim despre educația alimentară trebuie să ținem cont de faptul că părinții sînt cei care dau tonul preferințelor alimentelor consumate. 
Pachetul școlar: necesitate sau moft?! 
De aceea, în acest proces nu pot exista reguli ci trebuie stabilită o rutină. Acțiuni ca implicarea copiilor în crearea meniului familie, mersul comun la cumpărături și delegarea de responsabilități privind căutarea produsului necesar de către copil sînt doar cîteva strategii de conștientizare a ceea ce se consumă.

Totuși, într-o lume în care abundă rafturile magazinelor de ambalaje colorate, forme care mai de care și reclame care îți garantează gusturi divine, este dificilă monitorizarea celor consumate de către copii, mai ales dacă le oferim bani de buzunar. Aici iarăși intervine educația alimentară. Din primii ani de viață, copilului i se vor restricționa anumite alimente, în mod special dulciurile și cele cu conținut mare de aditivi, totuși se vor consuma numai ocazional și în cantități mici. În cazul copiilor mai mari, putem purta discuții informative cu privire la beneficiile alimentelor, privi documentare despre alimentația sănătoasă și mai nou, copii pot frecventa centre și tabere de nutriție.

La fiecare început de an școlar pe lista de activități a fiecărui părinte mai apare o sarcină: ce pun copilului în ghiozdan? Deși reglementările naționale prevăd asigurarea cu o masă a elevilor de la nivelul I – învățămînt primar, cei de la nivelul II – învățămînt gimnazial ar trebui să își poarte singuri de grijă.

Conform Programului Național în domeniul alimentației și nutriției pentru anii 2014-2020 (HG nr 730 din 12.09.2014) ”Republica Moldova se confruntă cu povara dublă a malnutriţiei. Pe de o parte subnutriţia şi deficienţele nutriţionale, caracteristice ţărilor în curs de dezvoltare, pe de altă – supragreutatea şi obezitatea, caracteristice ţărilor dezvoltate. 6% dintre copiii cu vîrsta pînă la 5 ani au retard statural, condiţionat de insuficienţa cronică de energie, iar a cincea parte dintre copii suferă de anemie (Studiul de indicatori multipli în cuiburi, Republica Moldova, 2012).”

În contextul acestei realități, problema asigurării de nutrienți necesari copiilor furnizați de o alimentație echilibrată este mai actuală ca niciodată.
Citește continuarea aici!