Potrivit celor mai recente cercetări referitor la scrisul de mână, se pare că această activitate îi ajută pe cei mici să învețe mai mult și să-și amintească mai bine. În același timp, experții sunt îngrijorați de faptul că școlile din Uniunea Europeană devin tot mai digitalizate, iar tinerii petrec cel mai mult timp online.
Audrey van der Meer, profesor la Universitatea tehnică-științifică din Norvegia (NTNU), crede că ar trebui introduse reglementări naționale care să asigure că cei mici primesc o pregătire minimă privind scrisul de mână. Rezultate de la mai multe studii au arătat că atât copiii cât și adulții învață mai mult și își amintesc mai bine atunci când scriu de mână. Acum, încă un studiu confirmă acest lucru.
„Atunci când își scrii de mână lista de cumpărături sau notițele la un curs, pur și simplu ții minte mai bine conținutul după aceea”, a explicat Van der Meer.
„Pixul și hârtia oferă creierului mai multe modalități de a produce amintiri. Scrisul de mână generează mai multă activitate în regiunile senzoriale-motorii din creier. Multe simțuri sunt activate prin scrisul de mână, observarea literelor pe care le scrii și sunetele pe care îl faci atunci când scrii de mână. Aceste experiențe senzoriale produc contactul dintre diferite părți ale creierului, astfel că acesta învață mai bine. Învățăm mai bine și ne amintim mai bine”, a mai adăugat Van der Meer.
De asemenea, scrisul de mână este o provocare pentru creier, la fel ca alte experiențe și activități.
„Creierul a evoluat de-a lungul a mii de ani. A evoluat și a ajuns capabil să acționeze compartamentul potrivit. Pentru ca acesta să se dezvolte cât se poate de bine, noi trebuie să îl folosim la ce este mai bun. Trebuie să avem vieți autentice. Trebuie să ne folosim toate simțurile, să ieșim afară în orice fel de condiții meteorologice, trebuie să cunoaștem alte persoane. Dacă nu ne provocăm creierul, nu își va atinge potențialul. Iar acest lucru va avea un impact asupra performanțelor la școală”, a mai subliniat Van der Meer.