mamaplus

De ce este important să ai grijă de coloana vertebrală înainte de a avea un copil

0
//
12.08.2020

Sarcina dar şi creşterea unui copil pun multă presiune la propriu pe spatele mamei. În timpul sarcinii pot apărea la unele gravide chiar hernii de disc. În alte cazuri acestea se pot instala chiar câțiva ani mai târziu poate chiar din cauza eforturilor de a căra în brațe copilul, cumpărături şi uneori chiar şi căruțul. Chirurgul ortoped dr. Tarek Nazer a explicat cum poate o mamă să îşi antreneze muşchii spatelui, dar şi să dozeze eforturile astfel încât să îşi protejeze şi coloana vertebrală.

Cum să îşi antreneze muşchii spatelui o mamă care este nevoită să ridice copilul şi diverse greutăți de sute de ori pe zi în brațe?

În mod cert, nu este indicat să ducă cumpărături în acelaşi timp în care ține şi copilul în brate, deoarece solicită intens articulațiile întregului organism, nu doar coloana vertebrală. Dar poate efectua zilnic exerciții pentru creşterea forței musculare şi dezvoltarea musculaturii paravertebrale, kinetoterapie şi exerciții pe saltea. Şedințele de kinetoterapie ajută la întărirea musculaturii pentru a putea efectua activitățile de zi cu zi.

Mamele din lumea întreagă trebuie să aibă grijă şi de propriul spate

Este important să se cunoască cauza durerilor de spate şi să nu se ignore, deoarece o simplă durere poate avansa la o afecțiune ireversibilă, iar în cazurile incipiente se pot trata cu exerciții de kinetoterapie.

Oricând este un moment bun să faceți exerciții uşoare de Pilates, stretching

Chiar dacă a fost o persoană sedentară, poate începe să practice sport pentru prima oară pe perioada sarcinii. Având o mulțime de beneficii, sportul supravegheat pe perioada sarcinii este foarte recomandat. Se pot practica exerciții uşoare de stretching, exerciții de Pilates pentru antrenarea muşchilor abdominali, ai spatelui şi ai picioarelor, exerciții de aerobic sau chiar aqua gym. Singura indicație ar fi de menționat că orice tip de mişcare să fie pentru perioade scurte, cu creştere în intensitate treptat şi la o activitate moderată.

După naşterea naturală ce tip de exerciții fizice sunt indicate?

Activitatea fizică moderată după naştere te poate ajuta să te simți în primul rând mai bine şi apoi să-ți recapeți silueta dinainte de sarcină. Este recomandat să se înceapă cu încălzire zilnic, apoi cu exerciții uşoare de aerobic cu creştere în intensitate gradual.

La ce complicații pot duce pe termen lung durerile de spate netratate?

Durerile de spate neglijate şi tratate necorespunzător pot duce la apariția simptomelor neurologice datorate unei compresii ale nervului sau îngustării canalului medular, protruzii discale şi hernii de disc.