Guvernul a anunțat că din 20 decembrie persoanele care intră în țară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF). Formularul trebuie completat de toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale. Acesta poate fi generat electronic prin intermediul platformei dezvoltate de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Acesta va conține date despre țara din care se vine și despre destinația din România.
Potrivit Guvernului, formularul digital de intrare în România va conține următoarele date:
- Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;
- Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;
- Localitatea și adresa de destinație în România;
- Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;
- Data intrării în România;
- Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.
„Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID. Platforma pentru formularul de intrare în România va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021”, a transmis Guvernul.
Necompletarea formularului se sancționează
Formularul se completează cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România și va fi verificat odată cu cartea de identitate sau a pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră.
Persoanele care se prezintă la punctele de trecere a frontierei fără formular vor avea obligativitatea de a-l completa într-un termen de 24 de ore. Necompletarea formularului se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei.
Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2, a mai transmis Guvernul.