12% dintre copiii din Republica Moldova se confruntă cu hărțuire pe rețelele de socializare, fiind adesea singuri și fără sprijin imediat. Datele au fost prezentate la o conferință națională dedicată transformării procesului educațional în era digitală.
Prezentă la eveniment, directoarea executivă a Centrului Internațional La Strada Moldova, Elena Botezatu, a comunicat că experiențele neplăcute cu care se confruntă minorii în mediul online pot afecta modul în care copiii interacționează cu colegii lor sau chiar reușita școlară, transmite IPN.
Zeci de profesori, elevi, manageri educaționali, specialiști din industria TIC și reprezentanți ai societății civile s-au întrunit la conferința organizată de Centrul Internațional La Strada Moldova, pentru a aborda rolul școlii în asigurarea unei experiențe digitale fără pericole.
Directoarea executivă a centrului, Elena Botezatu, a menționat importanța prevenirii riscurilor în mediul online prin eforturi comune.
„Credem în puterea comunității educaționale, credem în puterea pe care o poate avea școala în acest sens și considerăm că doar împreună putem face pozitivă experiența fiecărui copil în mediul online”, a spus Elena Botezatu.
Reprezentanta de țară UNICEF în Moldova, Maha Damaj, a comunicat că lumea digitală este un paradox: ne conectează pe toți, dar și ne izolează, oferă oportunități imense de învățare și dezvoltare, dar ascunde riscuri în locuri pe care chiar nici cei mai vigilenți adulți nu le pot vedea. Maha Damaj a remarcat importanța colaborării părinților, profesorilor, factorilor de decizie, comunitățile și companiile din domeniul tehnologiei, pentru a crea o lume digitală în care niciun copil să fie lăsat venerabil.
„Discuțiile de astăzi fac parte din acest efort colectiv. Împărtășind strategii, învățând de la copiii înșiși și unindu-ne ca un stat global, putem transforma lumea digitală într-un loc în care copiii nu numai să se simtă în siguranță, dar au putere de a explora, învăța și crește în condiții de siguranță”, a declarat reprezentanta UNICEF.
Secretarul de stat la Ministerul Educației și Cercetării, Valentina Olaru, a menționat că utilizarea instrumentelor digitale în procesul educațional ridică calitatea și plus valoarea mult mai sus decât folosirea metodelor tradiționale. În același timp, acestea oferă și mai multe provocări, la care să dăm răspuns. „Atunci când fiecare separat încearcă să facă ceva bun, pentru a dezvolta competențe digitale și competențe de siguranță în mediul online, lucrurile nu merg atât de bine și, prin sinergie, cum pot fi atunci când noi depunem eforturi comune”, a subliniat Valentina Olaru.
Pe lângă sesiuni interactive și paneluri de discuții planificate, va fi organizată și o gală de premiere a profesorilor care au înregistrat rezultatele remarcabile în domeniul promovării siguranței copiilor online.