Cu părere de rău, în fiecare an se înregistrează un număr mare de cazuri în care părinții își uită copiii în mașinile blocate. Un număr mare dintre aceste cazuri se încheie în mod tragic cu decesul copilului în urma sufocării. Divizia americană a companiei Toyota a făcut publice detalii despre o nouă tehnologie la care lucrează, numită Cabin Awareness. Aceasta este concepută pentru a recunoaşte mai exact copiii sau animalele de companie uitate în cabină. Hardware-ul şi software-ul noii tehnologii vor permite identificarea unor astfel de pasageri chiar dacă nu se mişcă sau nu scot niciun sunet/nu se aud.
Datorită unui radar cu bandă milimetrică de acțiune, încorporat în tavan, sistemul electronic este capabil să înregistreze mişcări microscopice: de exemplu, vibrațiile corpului cauzate de respirație sau bătăi de inimă. Fiind instalat într-o maşină de dimensiuni mari, un astfel de radar va detecta mişcările nu numai pe toate scaunele de pe cele maximum trei rânduri, dar chiar şi pe podea sau în portbagaj.
Se menționează că sistemul va putea recunoaşte o persoană sau un animal chiar dacă sunt invizibile pentru ochi: de exemplu, un copil acoperit cu o pătură poate să nu fie observat de la exterior, după ce şoferul a părăsit maşina. Astfel de abilități disting în mod favorabil tehnologia Cabin Awareness de alte sisteme de pe piață, ale căror funcții sunt limitate.
După ce a determinat prezența unei copil sau unui animal viu, sistemul electronic va lansa o cascadă de semnale de avertizare: pe panoul de bord, printr-un semnal sonor, prin semnalizatoarele de avarie şi într-un final printr-o notificare trimisă pe telefonul proprietarului. De asemenea, este prevăzută trimiterea unor mesaje de alarmă la numere de telefon înregistrate în avans în sistemul de bord sau să se ia legătura cu serviciile de urgență.
Tehnologia are ca scop principal eliminarea deceselor copiilor uitaţi în automobile, din cauza supraîncălzirii sau sufocării. Doar anul trecut, 23 de astfel de cazuri fatale au fost înregistrate în Statele Unite. Momentan sistemul este considerat o dezvoltare conceptuală, dar este deja supus unei etape de testare în condiții reale de operare într-o duzină de Toyota Sienna.