Începând cu 1 septembrie, rutele maxi-taxi ar putea să-și înceteze în totalitatea activitatea, iar 30% dintre locuitorii capitalei ar putea fi afectați de această decizie. Nota informativă la demersul Asociației patronale a operatorilor de transport auto a fost prezentată de Lilian Copaci, șeful interimar al Direcției generale transport public și căi de comunicație, în cadrul ședinței CMC.
„Motivele pe care le-au invocat șoferii sunt: tariful necorespunzător, insuficiența de șoferi, mai ales că este limita de vârstă a șoferilor, și care sunt în zona de risc de infecție cu Covid-19 și refuză să activeze. În primul rând, fluxul de pasageri este minim”, a declarat Copaci.
Șeful interimar al Direcției generale transport public și căi de comunicație a precizat câte rute maxi-taxi activează în prezent și care este situația actuală privind asigurarea populației chișinăuiene suficient cu transport public.
„Pe parcursul a două luni aprilie-mai, cca 210 microbuze au refuzat să activeze. Avem 540 de microbuze autorizate, iar 350 activează. Dacă să luăm suma defalcărilor care trebuia să fie acordată, nu s-au alocat cca 1,3 milioane lei. Au propus 2 variante de scutire- până în septembrie sau până în decembrie. Dacă ei pleacă în continuare nu va fi posibil să estimăm costurile. Riscul ca la 1 septembrie să nu fie aceste rute este foarte mare. Avem oameni din cartiere și suburbii care nu mai au cu ce se deplasa spre Chișinău. Cam 30% dintre persoane vor fi afectate de această situație”, a precizat Lilian Copaci.
În același timp, unul dintre consilierii PAS a menționat că „nu CMC trebuie să stabilească prețul la călătorie în maxi-taxi, ci ANRE”.
Președintele ședinței CMC a spus că aleșii locali au luat atitudine față de acest subiect, iar acesta urmează a fi discutat la următoarele ședințe prin elaborarea unui proiect de decizie.