Guvernul Spaniei a convenit asupra unui nou cod de conduită care va împiedica producătorii de jucării să folosească stereotipuri sexiste în reclamele lor. Companiile nu vor mai avea voie să folosească culori albastre sau roz pentru a sugera că produsele lor sunt destinate băieților sau fetelor.
„Codul de autoreglementare” va avea ca scop „evitarea prejudecăților și a rolurilor de gen și reprezentarea sexualizată a fetițelor. Se va evita... asocierea exclusivă a jucăriilor care reproduc roluri, cum ar fi cele de îngrijire, muncă casnică și frumusețe pentru fetițe și activitate fizică și tehnologie pentru băieți. Reclamele vor încerca, de asemenea, să folosească un limbaj incluziv și să prezinte modele pozitive pentru a încuraja un consum sănătos, responsabil și durabil.”, a anunțat Ministerul Afacerilor Consumatorului din țară.
În ultimii ani, mai multe companii de jucării și agenți de publicitate au fost forțați să retragă reclamele din cauza acuzațiilor de sexism. În decembrie, ministrul spaniol pentru consumatori, Alberto Garzon, a organizat o „grevă” simbolică a jucăriilor pentru a protesta împotriva stereotipurilor de gen.
Mai multe țări europene au luat deja inițiative similare, inclusiv Autoritatea pentru Standarde de Publicitate din Marea Britanie.