mamaplus

Circa 1.600 minori au sunat la Serviciul „Telefonul Copilului” anul trecut. Au cerut suportul psihologilor

-
//
05.06.2023

Circa 49 000 de apeluri au fost efectuate la Serviciul „Telefonul Copilului”, timp de 9 ani. Serviciul oferă suport copiilor din Republica Moldova, pentru a-i proteja împotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor. Printre cele mai frecvente teme abordate de copii în discuțiile cu psihologii serviciului sunt: dificultățile de relaționare cu părinții/semenii, probleme ale reușitei școlare, precum și stările depresive cu care se confruntă. Anul trecut, 1637 de copii au cerut suportul psihologilor din cadrul serviciului. 

mamaplus

Pe 4 mai se împlinesc 9 ani de când Serviciul „Telefonul Copilului” activează în Republica Moldova. Acesta oferă consiliere și suport copiilor care necesită asistență, cu scopul de a-i proteja împotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor sau de abuz.

De la lansarea Serviciului au fost înregistrate circa 49 000 de apeluri din întreaga țară.

De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat până în prezent copii și adulți, care au apelat la numărul 116 111 sau în chat pe pagina web.

„Copii care ne-au sunat în 2022 au fost 554 fete și 1083 băieți. În apelurile în care s-a oferit consiliere psihologică, informare privind drepturile copilului și sesizări referitoare la cazuri de încălcare a drepturilor copiilor au fost asistați 2851 de minori pe tot parcursul anului 2022″, se arată într-o declarație a Serviciului.

Se menționează că cele mai frecvente teme abordate de copii în discuțiile cu psihologii serviciului sunt: dificultățile de relaționare cu părinții/semenii, probleme ale reușitei școlare, lipsa de comunicare, sexualitate și tot mai des ei relatează despre stările depresive cu care se confruntă sau mărturisesc despre tendințele lor suicidale și automutilare.

Potrivit Serviciului, și adulții apelează la „Telefonul Copilului” pentru a se informa despre regimul de întrevedere cu copiii, procedura de solicitare a ajutorului social și despre modul în care copiii pot fi protejați, aflându-se în dificultate.

„Un alt subiect de mare interes pentru apelanții adulți cât, și pentru cei minori este raportarea cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor”, au comunicat reprezentanții Serviciului.

Serviciul „Telefonul Copilului” este disponibil 24/24h și poate fi apelat gratuit, confidențial și anonim din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă la numărul scurt 116 111 și 111 și pe chat-ul disponibil pe pagina web: telefonulcopilului.md.