Începând cu luna ianuarie 2024, o nouă platformă digitală prin care moldovenii pot depune cereri pentru obținerea certificatelor de arhivă cu privire la naștere, căsătorie și deces, pentru perioada anilor 1820-1922, din fondurile Agenției Naționale a Arhivelor (ANA), a devenit funcţională. Anunţul a fost făcut de Agenția Națională a Arhivelor pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, eliberarea documentelor de arhivă (pe suport de hârtie) poate avea loc fără necesitatea interacțiunii fizice cu angajații statului, ceea ce înseamnă că beneficiarul poate primi acasă certificatul fără a se prezenta la ghișeu pentru ridicarea acestuia, transmite Știri.md.
Certificatele emise pot fi livrate pe adresa de domiciliu a beneficiarului, prin intermediul Serviciului guvernamental de livrare MDelivery, atât pe teritoriul Republicii Moldova, cât și în afara țării.
Opțiunea de livrare, adresa beneficiarului și alte detalii vor fi completate de solicitant în momentul depunerii cererii în regim online.
Dezvoltarea și lansarea platformei digitale pentru accesarea online a serviciilor prestate de Agenția Națională a Arhivelor au drept scop modernizarea și eficientizarea serviciilor publice și facilitarea accesului cetățenilor la serviciile prestate de Agenția Națională a Arhivelor.
Menționăm că noul serviciu electronic este accesibil pentru deținătorii de semnătură electronică sau mobilă.