mamaplus

Alimentul periculos pe care nu au voie să îl consume femeile însărcinate

0
//
30.12.2020

În perioada sarcinii este foarte important să ai grijă la ceea ce mănânci. Vitaminele, mineralele, dar și multe alte substanțe nutritive sunt esențiale în dezvoltarea copilului. Însă există câteva alimente care trebuie evitate în timpul sarcinii.

De exemplu, nu e bine să mănânci pate în sarcină. Atunci când vine vorba despre pateul consumat în sarcină, e bine să ştii că toate pateurile, indiferent din ce anume sunt preparate, pot să conţină în cantitate mai mare bacteria listeria, iar această bacterie poate să ducă la infecţie. În timpul sarcinii, organismul este mult mai susceptibil la listerioză, care este un tip de intoxicaţie alimentară ce este provocată de alimente contaminate cu bacterii listeria.

Infecţia cu bacteria listeria poate provoca simptome uşoare, care se aseamănă cu gripa, ce pot să apară după 4-5 zile sau după câteva luni după ce a ajuns în organism. Deși de obicei o boală destul de uşoară, poate să dăuneze copilului nenăscut.

De asemenea, un alt motiv pentru care trebuie să eviţi pateul este deoarece ficatul din care este preparat produsul conţine și niveluri ridicate de retinol, un tip de vitamina A. Iar prea mult retinol în timpul sarcinii poate să fie dăunător pentru bebeluşul nenăscut.

Riscurile infectării cu bacteria listeria în timpul sarcinii

Trebuie menționat că listerioza poate să provoace un avort spontan, o naştere prematură şi chiar pierderea copilului la naştere. Iar dacă suferi de infecţie cu bacteria listeria în ultimele săptămâni de sarcină, bebeluşul se poate naşte bolnav. Chiar și acestea fiind spuse, dacă ai mâncat pate, asigură-te că nu există nici cea mai mică şansă de a te infesta cu listerioză.

De menționat că în 2011, au existat aproximativ 147 de cazuri de listerioză în Marea Britanie, dintre care 27 au fost la femei gravide. Chiar dacă riscul este unul foarte mic, este important să ştii și despre această infecţie şi bacterie.

Alte alimente pe trebuie să mai eviţi în timpul sarcinii:

  • Produsele lactate nepasteurizate
  • Cafeaua
  • Alcoolul
  • Fructele de mare
  • Peştele cu mercur
  • Carnea roşie

Dintre toate, cafeaua în sarcină a fost un subiect foarte intens dezbătut. Prin urmare, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă gravidelor maxim 300 mg de cafea pe zi, în timp ce Colegiul American al Obstetricienilor şi Ginecologilor le sfătuieşte pe gravide să limiteze aportul de cofeină la mai puţin de 200 miligrame pe zi, adică aproximativ o cană de 300 ml de cafea. Această cantitate nu este considerată a determina pierderea sarcinii sau naştere prematură, acestea fiind, de altfel și principalele preocupări legate de cofeină.