În urma unei examinări a activității creierului, cercetătorii au descoperit că utilizarea unui pix și a hârtiei îi ajută pe copii să învețe mai mult și să-și amintească mai bine decât dacă înregistrează sau tastează informații pe un computer. Asta înseamnă că părinții ar trebui să le cultive copiilor dragostea pentru scris încă de la o vârstă fragedă, în defavoarea dispozitivelor electronice.

Datele au arătat o creștere a activității în părțile senzori-motorii ale creierului, care este implicată în procesare, atenție și limbaj. Oamenii de știință au descoperit, de asemenea, că actul este benefic pentru adulți, sugerând că își vor aminti mai bine conținutul după ce l-au notat de mână.

Cercetarea a fost realizată de o echipă de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie (NTNU), care sugerează acum că liniile directoare naționale trebuie să se asigure că copiii primesc niște lecții de scriere de mână.

Beneficiile scrierii de mână au fost cercetate ani de zile

Prof. Audrey van der Meer și echipa ei au investigat de ani de zile beneficiile scrierii de mână. În 2017, ea a examinat activitatea creierului a 20 de studenți, iar studiul recent a examinat activitatea creierului la 12 adulți tineri și 12 copii - prima dată când echipa a analizat copii.

EEG a fost folosit pentru a urmări și a înregistra activitatea undelor cerebrale folosind un capișon echipat cu mai mult de 250 de electrozi atașați la căptușeala exterioară. Electrozii sunt proiectați pentru a prelua impulsurile electrice produse de creier. Fiecare examinare a durat 45 de minute pe persoană.

Rezultatele au arătat că, atât la adulții tineri cât și la copii, creierul este mult mai activ atunci când scrie cu mâna decât atunci când tastează folosind o tastatură.

Scrisul de mână creează mult mai multă activitate în părțile senzori-motorii ale creierului

„Folosirea pixului și a hârtiei oferă creierului mai multe „cârlige” pentru a capta informațiile. Scrisul de mână creează mult mai multă activitate în părțile senzori-motorii ale creierului. O mulțime de simțuri sunt activate prin apăsarea pixului pe hârtie, observarea literelor scrise și auzul sunetului pe care îl faci în timp ce scrii. Aceste experiențe senzoriale creează contact între diferite părți ale creierului și deschid creierul pentru învățare. Învățăm mai bine și ne amintim mai bine.", a spus Van der Meer.

Calculatoarele și smartphone-urile au devenit obiectivul principal pentru toate generațiile, dar grupul mai tânăr și-a petrecut toată viața cu dispozitivele digitale.

Potrivit Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescenței, copiii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani din SUA petrec 4 până la 6 ore pe dispozitive, în timp ce adolescenții petrec până la 9 ore. Iar cei care învață online, petrec chiar mai mult timp decât media.