Începând cu vârsta de trei ani, copiii sunt capabili să învețe o nouă limbă, iar dacă părinții vorbesc două limbi diferite, cel mic va deveni bilingv. Specialiștii în educația timpurie consideră bilingvismul la copii un mare avantaj și încurajează părinții să comunice cu cei mici în limbi diferite. Chiar dacă unii părinți spun că le este frică să facă acest lucru, pentru că micuțul ar putea să confunde la un moment dat limbile și să facă un ”amestec” între ele, pediatrul Evghenii Komarovsky îi asigură că această etapă ar putea interveni, însă va fi una temporară.

Specialistul în pediatrie susține că însușirea a două limbi este un avantaj pentru un copil. Acest avantaj îl ajută să își extindă orizonturile și să cunoască multe lucruri noi.

”Dacă membrii familiei cunosc mai multe limbi și pot să îl învețe și pe cel mic, nu au decât să o facă! Fiecare copil poate învăța două limbi concomitant și nu are nevoie de un talent deosebit pentru asta.

În procesul de învățare pot fi folosite diverse tactici: fiecare părinte vorbește doar într-o anumită limbă, astăzi o limbă, iar mâine alta sau ambele limbi în aceeași zi. Este demonstrat că indiferent de tacticile pe care le folosiți, copilul va confunda limbile la o anumită etapă, ceea ce nu ar trebui să vă sperie sau să vă întristeze. Peste o anumită perioadă de timp, copilul va face diferența dintre cele două limbi.

Cea mai potrivită recomandare ar fi ca părinții să comunice cu copilul așa cum le este mai comod, fără să inventeze anumite reguli sau restricții. Copilul va învăța două limbi dacă aude mereu cele două limbi.”, susține medicul pediatru Evgheni Komarovsky.

Învățarea simultană a două limbi nu produce niciun efect negativ asupra devoltării copilului sau a sistemului nervos.

Studiile științifice arată că cei bilingvi dezvoltă o gândire mai flexibilă, fiind capabili să treacă de la o sarcină cognitivă la o alta cu ușurință și să proceseze și înțeleagă mai rapid informații complexe.