Tot mai mulți tineri visează să devină creatori de conținut pe internet, mai degrabă decât să se orienteze către profesii clasice, potrivit unui studiu realizat în Marea Britanie pe un eșantion de 1000 de copii și adolescenți. Trei sferturi dintre aceștia își doresc să devină youtuberi, vloggeri sau bloggeri.
În urma unui studiu realizat de compania Firts Choice, pe un eșantion de 1000 de copii și adolescenți, trei sferturi dintre aceștia au declarat că-și doresc să lucreze în mediul online, pe platforme precum Youtube, scrie The Sun.
Cariere în domeniul medical sau al transporturilor nu mai sunt suficient de atractive pentru tinerii care doresc să-și exploreze mai mult latura creativă și să devină cunoscuți pe internet. Cei îi motivează pe reprezentanții noii generații? Creativitatea, faima, oportunitatea de liberă exprimare. Recompensa financiară se plasează abia pe locul patru privind motivul unei astfel de alegeri profesionale.
Astfel, 34,2% dintre copii își doresc să devină youtuberi, 18,1% bloggeri sau vloggeri, iar 16% cântăreți. La polul opus, doar 6,4% dintre respondeți își doresc o carieră în Drept și doar 13,45% își mai doresc să devină medici.
Un sfert dintre respondenții cu vârste între 6 și 17 ani au declarat că ceea ce îi motivează privind o astfel de alegere este libertatea de creație, nicidecum aspectul financiar, iar 1 din 9 copii a recunoscut că faima este motivația din spatele alegerii.
Apetitul copiilor pentru domeniul digital se extinde și la clasă. Studiul arată că noua generație ar prefera să învețe să utilizeze software-ul de editare video, mai degrabă decât subiectele tradiționale.
Dacă vă gândiți că dorința copiilor de a deveni vloggeri se referă doar la țările occidentale, vă înșelați amarnic. Se pare că același vis îl au și copiii de la noi, fiind inspirați de zeci de influenceri de vârsta lor care au succes și milioane de urmăritori.