În pofida eforturilor depuse de constructorii avioanelor pentru pasageri, călătoriile chiar și cu cele mai confortabile aeronave rămân a fi o încercare grea atât pentru sănătatea, cât și psihicul omului. De aceea, nu este nimic de mirare, că se vorbește mult despre călătoriile cu avionul.
O ușă deschisă întâmplător în timpul zborului reprezintă un pericol de moarte.
Este un adevăr pur. O ușă deschisă va provoca depresurizarea salonului cu toate consecințele sale. Doar că, în timpul zborului doar un superman poate deschide o ușă. De aceea, dacă cineva din pasageri va încerca să deschidă ușa, ceilalți pasageri pot sta liniștiți. Singura consecință a acestei prostii va fi zgomotul și agitația legată de liniștirea persoanei respective. Iar presurizarea ușei nu va avea de suferit.
Pasagerii pot fi ”trași” în afara aeronavei chiar și prin cea mai mică fisură.
Pentru o depresurizare rapidă, care poate fi urmată de distrugerea semnificativă a avionului, va fi nevoie să detonați în salon o bombă sau să deschideți focul dintr-o armă. Fisurile mici pot provoca depresurizarea lentă, iar echipajul avionului va reuși să ia măsurile necesare privind salvarea aeronavei și a pasagerilor.
Te îmbeți mai repede în zbor.
Echipa emisiuni americane științifice ”Distrugătorii legendelor” au efectuat un experiment, pentru a primi informații din primele surse. După cum și era de așteptat, nivelul alcoolului în sânge în timpul consumului pe pământ și în zbor a fost la fel. Însă în condițiile unei hipoxii, la care este expus omul care zboară în avion, acesta într-adevăr se poate îmbăta mai repede.
Conținutul WC-ului este aruncat în aer.
Sunt doar niște invenții. WC-ul în aeronavele moderne este curățat doar pe pământ.
Dacă dai drumul la apă, în timp ce ești așezat pe vasul de toaletă, poți rămâne acolo blocat.
La fel sunt doar niște invenții. Chiar și cea mai obeză persoană nu este capabilă să creeze cu propriul corp un dop atât de ermetic, încât să existe o diferență de presiune. Totodată, categoric nu se recomandă să faceți acest lucru, însă exclusiv din motive igienice. Microstropii, care inevitabil vor ajunge pe corpul dvs., nu vor aduce niciun beneficiu sănătății.
Circulația aerului în salonul presurizat al avionului provoacă răspândirea bolilor infecțioase.
Salonul avionului, desigur, este presurizat. Totuși, avionul nu este o submarină, iar aerul este completat cu porții noi. Înainte de zbor, aerul neapărat este trecut printr-un sistem sofisticat de filtre. Constructorii de aeronave susțin, că aceste filtre pot nimici 99% din bacteriile care se află în aer. Cu regret, însă, bolile sunt provocate nu doar de bacterii, dar și de viruși, care trec prin orice tip de filtru. Mai mult, microorganismele patogene se regăsesc pe orice suprafață, cum ar fi fotoliile, mesele, pereții etc.. Desigur, că o dezinfectare serioasa și costisitoare a salonului după fiecare zbor este imposibil de efectuat. Într-un cuvânt, spațiul închis al salonului este plin de oameni diferiți – doar nu vă aflați într-un salon SPA.
Piloții aeronavei pot micșora nivelul de oxigen în salon, pentru a provoca pasagerilor stare de somnolență.
Toți piloții cărora le-a fost adresată această întrebare au numit această idee un nonsens.
Măștile de oxigen din avion sunt doar de formă pentru a evita panica.
Nu este adevărat. În realitate, imediat ce în față apare masca de oxigen, aceasta trebuie îmbrăcată fără a sta pe gânduri. Insuficiența de oxigen decurge foarte rapid și provoacă încetinirea tuturor funcțiilor. De aceea, dacă veți examina masca și vă veți gândi să o puneți sau nu, puteți pierde clipele prețioase și riscați să nu reușiți să o mai folosiți.
Supraviețuirea în cazul unei catastrofe aviatice este practic imposibilă.
Catastrofele aviatice diferă de la una la alta. Sunt cazuri, când oamenii supraviețuiesc în situații, care la prima vedere par a fi fără scăpare. Și dimpotrivă, pierderea aeronavelor în situații, când s-ar părea că nu au existat semne de tragedie. Datele statistice ale Consiliului Național al SUA pentru securitatea transportului arată că, în catastrofele cu implicarea aeronavelor de pasageri produse în perioada anilor 1983-2000, au supraviețuit 95% din pasageri. Ne-am dori cu toții să credem acestor cifre. Asta pentru, că după cum spunea prim-ministrul Marii Britanii, Benjamin Dizraeli există ”minciună, miniună cu tupeu și date statistice” .