Serviciul de urgență 112, cunoscut și drept Sistemul Informațional Automatizat (SIA) va fi dat în exploatare înainte de termen. Linia de apeluri va fi lansată la sfârșitul lunii martie, cu toate că termenul preconizat a fost cu 9 luni mai târziu, în al 4-lea trimestru al anului 2018. Anunțul a fost făcut de către ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, în cadrul vizitei la ”Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112”.
„Acest sistem va asigura operativitatea reacției calitative la urgențe, datorită faptului că sunt implicate simultan mai multe servicii specializate de urgență, sprijinite în activitatea lor de un sistem informațional performant. Este important ca în situațiile de criză, cei care apelează la 112 să fie preluați, imediat, de un specialist”, a declarat ministrul Chiril Gaburici.
Sistemul Informațional Automatizat 112 a fost introdus pentru a procesa și a centraliza toate apelurile de urgență la un număr unic de telefon pentru a reduce timpul de localizare a apelantului.
Serviciul va funcționa 24 de ore din 24, și va fi prestat gratuit, atât în cazul apelurilor de pe telefoanele fixe, cât și de pe telefoanele mobile.
Instituția publică ”Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112” a fost instituită conform Legii cu privire la organizarea și funcționarea Serviciului național unic pentru apelurile de urgență. 112 este numărul unic pentru apelurile de urgență, activ în toate statele membre ale Uniunii Europene.
Sursa: moldova.org