Platforma on-line de înscriere la grădiniță a fost lansată în luna septembrie, iar pentru crearea ei au fost cheltuiți peste 180 de mii de lei.
Cu toate că există această platformă, nu există oameni care să recepționeze dosarele. Platforma nu este eficientă, spun unii părinți care de luni bune așteaptă un răspuns la cererea depusă. Cei de la Direcția educație se justifică – ei spun că nu au fost create comisii care să examineze cererile.
Stela are doi copii. Cel mai mic a împlinit un an, așa că femeia a decis să-și înscrie copilul la grădiniță de pe acum: „Eu am fost în luna august să-mi înscriu copilul la grădiniță pentru că mi-am dat seama că sistemul acesta nu va funcționa”.
Pe parcursul lunii septembrie, a încercat în repetate rânduri să-și înscrie copilul la grădiniță prin intermediul sistemului on-line. Eșec, însă – platforma s-a dovedit a fi nefuncțională.
„Pe urmă, în data de 1 octombrie, mi-au acceptat actele, sistemul a început să funcționeze. Eu aștept toată luna octombrie. Nici un răspuns. Sun la direcție, numărul indicat pe site. Îmi zice: avem probleme tehnice vă rugăm să mai așteptați o lună”.
S-au împlinit trei luni de când a completat aplicația on-line, dar nu a primit nici o confirmare. Femeia este disperată, deoarece nu are cu cine lăsa copilul, iar din această cauză nu poate ieși la serviciu. Șeful interimar de la educație, Viorica Negrei, spune că cererile nu au fost recepționate pentru că nu a fost instituită nici o comisie care să examineze dosarele depuse: „În perioada septembrie este doar înscrierea propriu-zisă, este prima etapă de verificare a funcționalității sistemului. Echipele care urmează să activeze după sărbătorile de iarnă și după sărbători părinții vor primi confirmarea și numărul de de rând al înscrierii. La moment e doar stocare de informație”.
Sursa: tv8.md