mamaplus

Un operator 112 a ajutat părinții unui bebeluș să îi acorde primul ajutor, după ce micuțul s-a înecat cu lapte

0
//
15.02.2020

Viața unui bebeluș a fost salvată de un operator 112 din Dobrogea, România. Micuțul s-a înecat cu lapte, iar părinții, disperați, au cerut ajutorul Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Dialogul dintre operator şi părinții copilului a fost prezentat de salvatorii ISU care recomandă celor ce sună la 112 să răspundă la toate întrebările, chiar dacă unele dintre ele li se par absurde.

- 112, ce urgență aveți?

- Veniți repede, nu mai respiră, are buzele vinete!

- Doamnă, ce s-a întâmplat?! Cu ce s-a înecat copilul? Ce face acum?

- Veniți, veniți, nu mai respiră! Veniți, cu lapte s-a înecat!

„Un sentiment aiurea te cuprinde, piele de găină, starea în care ai vrea să te ridici de pe scaun să te duci să ajuți. Într-o fracțiune de secundă realizezi ce se întâmplă şi începi să îi explici, pe înțelesul apelantului ce are de făcut”, scriu cei de la ISU.

- Doamnă, puneți mâna sub copil, îl țineți întins pe mână, pe antebraț, cu faţa în jos, paralel cu solul.

- Vă rooog, veniți repede!

- Doamnă, un echipaj SMURD a plecat deja spre dumneavoastră, vă rog mult să vă liniştiți să îl putem ajuta pe micuț. Dacă eu vă țin la telefon nu înseamnă că ambulanța nu a plecat. Faceți ce v-am spus!

Din fundal, o voce de bărbat, mult mai calmă:

Perfect, bateți copilul pe spate, între omoplați, cu mişcare de-a lungul corpului, până spre ceafă. Nu foarte tare!

„În fundal, (îți dai seama că telefonul a fost pus pe funcția difuzor deoarece îi auzi pe amândoi), se aude cum bărbatul face ce i-am spus. După aproximativ 5-10 secunde aud un plânset de copil. Vă amintiți de sentimentul descris mai devreme? Eh, acum este opusul, te încearcă un nod în gât, evident, de fericire, dar te aduni şi continui să îi intrebi cum se simte micuțul”, notează cei de la ISU.

Panicată, mama continua să apese, deşi micuțul plângea cât îl țineau plămânii (lucru foarte bun!)

- Veniți, vă rog, veniți, plânge foarte tare!

- Doamnă, este un lucru foarte bun că plânge, pentru a putea plânge îi trebuie mult aer, lucru care ne dă de înțeles că el este ok la momentul actual. Repet: un echipaj este deja în drum spre dumneavoastră.

- Doamnă, colegii mei au ajuns la dumneavoastră, mai departe se vor ocupa ei de cel mic. Vă mulțumesc că ați colaborat, vă doresc multă sănătate!

- Da, au ajuns acum, vă mulțumim foarte mult!

- Mulțumesc şi eu, o seară bună!

„Tot acest dialog a durat undeva la 2-3 minute, minute care, pentru familie au însemnat ore, iar pentru noi, secunde! Atunci când apelați 112, înțelegeți că, dumneavoastră îi puteți ajuta foarte mult pe cei pentru care cereți ajutor, atâta timp cât sunteți calmi şi răspundeți la întrebările noastre, întrebări care pe dvs. poate vă supără, poate vi se par absurde, dar pe noi ne ajută”, spun reprezentanții ISU Dobrogea.