mamaplus

Consumul de ceai în sarcină. Ce fel de ceaiuri sunt recomandate gravidelor

0
//
19.11.2019

Cunoști câteva ceaiuri recomandate gravidelor? Consumul de ceai este o modalitate bună pentru a ne menține corpul hidratat, dar ceaiurile din plante ne pot influența în special organismul și sănătatea. Află ce ceaiuri sunt cele mai bune pentru a fi consumate sau evitate în timpul sarcinii și alăptării.

Există multe ceaiuri sigure de băut în timpul sarcinii. Adesea, consumul de ceaiuri în timpul sarcinii este indicat, deoarece acestea au multe proprietăți benefice. Ceaiul te ajută să te încălzești și să te simți confortabil în lunile reci de iarnă, deoarece îți dă o stare de bine din interior. Ceaiul rece îți reîmprospătează corpul în zilele caniculare de vară.

E indicat să schimbăm tipul de ceai pe care îl bem frecvent, astfel încât să obținem o varietate de arome și nutrienți diferiți. Unele ceaiuri, cum ar fi ceaiul de fructe, sunt un ajutor perfect pentru dieta de sarcină, dar altele, cum ar fi ceaiurile din plante, au ingrediente care ar trebui să fie consumate cu moderație.

Majoritatea ceaiurilor din plante conțin ingrediente pe bază de plante. Majoritatea ceaiurilor din plante conțin ingrediente vegetale, precum uleiurile esențiale, care pot avea un efect asupra corpului uman comparabil cu cel al unui medicament. Prea mult ceai de plante poate avea un efect negativ, dar două-trei căni de ceai din plante în timpul sarcinii și alăptării sunt, de obicei, inofensive.

Ceaiurile preparate din ierburi și fructe utilizate și pentru gătit sunt de obicei sigure. De exemplu, ceaiul de cimbru sau mentă. Ceaiul de salvie este o excepție, deoarece îți poate crește tensiunea arterială, punându-vă pe tine și copil în pericol.

Mai ușor cu cofeina!

Așa cum se știe, cafeaua și boabele de cacao conțin cofeină, dar aceasta se găsește și în multe frunze de ceai. Prea multă cofeină în timpul sarcinii poate dăuna bebelușului, duce la probleme de creștere, avorturi și greutate scăzută la naștere.

Deoarece nu există date precise cu privire la cât de multă cofeină este inofensivă pentru copilul nenăscut, consumul de cofeină ar trebui limitat în timpul sarcinii și alăptării. Nu sunt recomandate mai mult de 2 căni de ceai negru sau 3 căni de ceai verde pe zi. Acest lucru se aplică și în timpul alăptării.

Este sigur să bei ceai verde în timpul sarcinii?

Ceaiul verde nu este în general rău pentru tine și copilul tău. A bea o cană de ceai verde din când în când este absolut în regulă, deoarece cofeina din ceaiul verde este chiar puțin mai mică decât în ​​alte tipuri de ceai. Cu toate acestea, cantități excesiv de mari de ceai verde sau negru pot scădea nivelul seric al acidului folic în timpul sarcinii. Acidul folic (folatul) face parte din familia vitaminelor B și este deosebit de important pentru dezvoltarea fătului în primul trimestru.

Ceaiuri din plante și sarcina: totul depinde de dozare

Ceaiurile de plante sunt delicioase și adaugă varietate vieții de zi cu zi. Le poți consuma ca atare, sau cu un amestec de plante și condiment de ceai. Ceaiurile din plante nu doar că au un gust bun, dar proprietățile lor vindecătoare ne fac să ne simțim bine.

Câteva ierburi sunt încercate și testate ca remedii capabile să ușureze bolile care sunt deosebit de răspândite în timpul sarcinii și alăptării. Același principiu se aplică aici ca și înainte: doza este importantă, deoarece un supradozaj de anumite ingrediente din plante poate avea efecte dăunătoare asupra sănătății mamei și copilului.

Nu bea aceste ceaiuri în timpul sarcinii:

  • Ginseng
  • Floarea pasiunii
  • Rădăcină de lemn dulce

Bea aceste ceaiuri sigure în timpul sarcinii și alăptării:

  • Ceai de fructe
  • Rooibos
  • Ceai de măceșe
  • Chimen dulce
  • Mușețel
  • Melissa
  • Cistus Incanus

Ceaiuri de plante de băut în cantități mici:

1. Ceai de urzică

Urzica în doze mici este un ingredient al multor ceaiuri de sarcină, deoarece este detoxifiantă, are efect diuretic și întărește sistemul imunitar.

2. Ceai de cimbru

Cimbrul este un remediu bun pentru tuse și răceli, deoarece are un efect antiinflamator asupra gurii și gâtului. În cantități normale, cimbrul este potrivit pentru utilizare în timpul sarcinii, dar prea mult cimbru ar putea stimula uterul și să naști mai devreme, așa că atenție la cantități!

3. Ceai de mentă

Menta în cantități normale este complet inofensivă și poate ajuta la ușurarea grețurilor și a vărsăturilor. Evită uleiul pur de mentă în timpul sarcinii, deoarece îți poate procova arsuri la stomac și poate crește producția de acid gastric. Nu bea ceai de mentă în timpul sarcinii avansate deoarece poate afecta negativ alăptarea.

4. Ceai de ghimbir

Ghimbirul întărește sistemul imunitar și poate ajuta la ușurarea răcelilor. Este, de asemenea, excelent pentru relaxare și digestie musculară. De asemenea, poate ușura greața și vărsăturile legate de sarcină. Consumă până la 6 grame de ghimbir proaspăt pe zi în timpul sarcinii, dar nu sunt recomandate doze mai mari, deoarece ghimbirul poate declanșa contracții premature .

Ceaiuri de plante de care te poți bucura în cantități mari:

5. Ceai de fenicul

Feniculul funcționează bine împotriva flatulenței și a crampelor stomacale, ajută digestia și stimulează producția de lapte. Multe ceaiuri pentru „sarcină” conțin fenicul, deoarece este perfect potrivit pentru utilizare în timpul sarcinii și alăptării.

6. Ceai de mușețel

Ceaiul de mușețel este o altă băutură plăcută în timpul sarcinii. Este renumit pentru proprietățile sale calmante, antispasmodice, antibacteriene și antifungice pentru stomac și intestin.

7. Ceai Melissa

Melissa are proprietăți similare cu mușețelul – poate suprima spasmul muscular și are mari proprietăți antivirale. De asemenea, funcționează bine împotriva tulburărilor gastro-intestinale.

8. Ceai de măceșe

Măceșele conțin multă vitamina C și poate stimula, de asemenea, sistemul imunitar. Efectul său ușor laxativ stimulează digestia și combate constipația, care este un alt plus în timpul sarcinii. Ceaiul de măceșe poate avea, de asemenea, un efect de calmare a durerii.