mamaplus

Încă un mit spulberat: 10 diete care fac mai mult rău decât bine

0
//
28.10.2019

Este normal ca la un moment dat fiecare din noi să ne gândim la o dietă – fie că ne dorim să facem o detoxifiere a organismului sau să scăpăm de kilogramele nedorite. Cert este că dieta ar trebui aleasă cu atenție și neapărat sub supravegherea unui medic nutritionist.

Dacă tot mai cauți o dietă pe care să o urmezi, iată care sunt cele pe care în mod cert nu ar trebui să le încerci:

1. Dieta ketogenică

Dieta ketogenică este una dintre cele mai cunoscute diete, mai ales pentru faptul că este folosită de mai multe celebrități, printre care Kourtney Kardashian sau Halle Berry. Această dietă presupune să consumi grăsimi și proteine. În același timp, în timpul dietei nu ar trebui să mănânci deloc fast-food.

2. Dieta fără zahăr

Fie că ai încercat până acum sau nu, însă dacă vrei să faci o schimbare pe termen scurt, poți renunța la alimentele care conțin zahăr. În cantități foarte mari, zahărul nu ne face deloc bine, așa că ar trebuie să eviți pe cât posibil dulciurile, însă nu este recomandat să îl elimini complet din dietă. Un consum ridicat de zahăr duce la boli cardiovasculare, diabet, hipertensiune, obezitate și chiar cancer. 

3. Dieta cu sucuri

Cele mai multe sucuri de fructe îți detoxifiază organismul, însă pe termen lung nu sunt o alegere potrivită deoarece te poți simți deshidratată. Din acest motiv, poți avea dureri de cap, să te simți slăbită. În acest sens, nici smoothie-urile nu sunt sănătoase deoarece ele conțin foarte mult zahăr și grăsimi. 

4. Dieta cu oțet de mere

Oricât de greu ți s-ar părea de crezut, dieta cu oțet de mere este extrem de cunoscută și folosită de către vedetele de la Hollywood, printre care și Megan Fox. Cu toate acestea, specialiștii ne recomandă să folosim oțetul de mere doar în prepararea sosurilor pentru salate.

5. Dieta alcalină

Dieta alcalină presupune să consumi cât mai multe alimente care te ajută la creșterea cantității de oxigen din sânge. Printre aceste alimente se numără verdețurile, morcovii, avocado sau quinoa. Însă, trebuie să reții faptul că organismul nostru are propriul mecanism prin care păstrează nivelul de pH al sângelui.

6. Dieta Whole 30

Dieta Whole 30 presupune să eviți preparatele procesate, zahărul, cerealele, lactatele, fasolea și nucile. Chiar dacă pe termen scurt poate fi o soluție ideală, pe termen lung îți poate fi greu să urmezi această dietă deoarece te determină să mănânci destul de puține preparate.

7. Dieta cu suc de țelină

Sucul de țelină poate reduce inflamațiile și durerile musculare după antrenamente, însă, află că sucul de țelină nu te poate ajuta și să slăbești.

8. Dieta cu grapefruit

Dieta cu grapefruit presupune ca la fiecare masă pe care o ai să consumi grapefruit. Această dietă ar trebui să o urmezi timp de 12 zile și ar trebui să consumi 1.000 de calorii pe zi. Pe termen scurt poți scăpa de câteva kilograme în plus, însă pe termen lung, mai ales după ce trec cele 12 zile, poți pune la loc kilogramele pe care le-ai pierdut.

9. Dieta cu mâncare pentru bebeluși

Probabil că până acum nu ai auzit de această dietă deoarece ea nu este chiar atât de cunoscută. Această dietă presupune să mănânci mâncare pentru bebeluși atât la micul-dejun, cât și la prânz. Cu toate astea, un borcan de mâncare pentru bebeluși are între 30 și 70 de calorii, conținând puține proteine și grăsimi sănătoase.

10. Dieta Dukan

Dieta Dukan este una dintre cele mai cunoscute diete și te poate ajuta să slăbești destul de multe kilograme deoarece are un plan alimentar foarte bine pus la punct care conține opt categorii de alimente pe care trebuie să le consumi. Aceste categorii sunt: carnea roșie, organelele de animale, pește, fructe de mare, carne de pasăre, mezeluri, ouă și lactate. Ea poate fi periculoasă pentru persoanele care s-au confruntat în trecut cu probleme de sănătate sau de alimentație.