mamaplus

Fructe care nu îngrașă. Cum se consumă corect

0
//
25.07.2019

Pentru o dietă alimentară echilibrată, în regimul zilnic trebuie să adăugăm și consumul de fructe. Din fericire, există fructe care nu îngrașă, dimpotrivă, te ajută să te menții suplă! Află care sunt fructele care nu îngrașă și pe care le poți consuma când ești la dietă! 

mamaplus

Fructe care nu îngrașă: 

  • Pepene verde;
  • Pepene galben;
  • Grapefruit;
  • Cireșe de Mai;
  • Mere;
  • Pere;
  • Prune;
  • Fructe de pădure (coacăze, mure, afine);
  • Ananas;
  • Lămâi;
  • Rodii;
  • Piersici;
  • Nectarine;
  • Avocado;
  • Căpșuni;
  • Portocale.

Fructe care îngrașă: 

  • Fructe confiate (caise, curmale, smochine, prune etc);
  • Banane;
  • Mango;
  • Struguri;
  • Cireșe de iunie;
  • Stafide.

Calorii fructe:

  • Afine – 57/100 gr;
  • Ananas – 48/100 gr;
  • Banane – 89/100 gr;
  • Caise – 48/100 gr;
  • Căpșuni – 32/100 gr;
  • Cireșe – 63/100 gr;
  • Clementine – 47/100 gr;
  • Coacăze – 57/100 gr;
  • Curmale presate – 286/100 gr;
  • Fructe de pădure asortate – 50/100 gr;
  • Gutui – 57/100 gr;
  • Kaki – 70/100 gr;
  • Kiwi – 61/100 gr;
  • Mango – 65/100 gr;
  • Măr – 50/100 gr;
  • Fructe confiate – 389/100 gr;
  • Mure – 43/100 gr;
  • Nectarine – 47/100 gr;
  • Pepene galben – 34/100 gr;
  • Pepene verde – 30/100 gr;
  • Pere – 58/100 gr;
  • Piersici – 39/100 gr;
  • Porotocale – 47/100 gr;
  • Pomelo – 38/100 gr;
  • Prune – 60/100 gr;
  • Rodii – 88/100 gr;
  • Smochine proaspete – 74 – 100/gr;
  • Smochine uscate – 249/100 gr;
  • Struguri – 69/100 gr;
  • Vișine – 50/100 gr;
  • Zmeură – 52/100 gr. 

Cum se consumă corect fructele?

Bineînțeles, ca orice alt aliment, și fructele trebuie consumate cu moderație pentru a preveni îngreunarea digestiei, apariția crampelor abdominale, formarea gazelor intestinale ori alte semne de disconfort.

  1. Fructele pot fi consumate pe post de gustare între orele 11:00 – 16:00, 17:00;
  2. Fructele nu trebuie să înlocuiască o masă a zilei deoarece ele nu țin de foame, conțin zahăr, iar acesta din urmă se poate transforma ușor în grăsimi dacă faci exerciții fizice. Fructele sunt recomandate spre consum cu 30 de minute înainte de masă ori între mese, pe stomacul gol;
  3. După masă, un singur fruct consumat nu duce la balonare, în timp ce două sau mai multe fructe pot crea senzații de disconfort la nivel abdominal;
  4. Fructele nu sunt recomandate seara, înainte de culcare deoarece pot îngrășa ori îți pot da energie și nu te mai poți odihni corespunzător;
  5. Pentru a evita creșterea acidității în stomac, mai ales dacă suferi de gastrită ori alte probleme stomacale, este indicat să consumi fructe fierte. 

Sursa