Psihologul Mihaela Dinu de la organizația „Salvaţi Copiii” din România recomandă ca orele pentru elevii din clasele primare să nu fie mai lungi de 30 de minute, cu pauze de 10 sau chiar 15 minute.

„Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”, povesteşte Andrei, elev în clasa a III-a.

Psihologii spun că părinții nu trebuie să își facă griji dacă văd că micuții se ridică de la laptop în mijlocul orei online.

„Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă. Dacă vorbim de copiii mai mari, din ciclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcția aceea ludică, ci începe să capete din funcția cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade”, spune psihologul Mihaela Dinu.

Mai mult timp în fata ecranelor, fie pentru școală, fie pentru distracție și conexiune, poate dăuna vederii copiilor, conducând la oboseala ochilor, dureri de cap și dificultăți de concentrare. Utilizarea în exces a ecranelor îi poate expune pe copii unui risc mai mare de a dezvolta diferite probleme oculare seriose.