Aquaterra

Articole

1981

Cum sa-ti creezi un program corect de antrenamente? Întrebări pentru antrenorul personal

 

Alexandr Fedoseev – antrenor personal

Care este regula pentru crearea unui program corect de antrenamente?

Programul antrenamentelor merita sa fie creat reieșind din scopurile stabilite. Cele mai importante lucruri – sunt exercițiile, alimentația si somnul. Trebuie sa te conduci de aceste reguli simple pentru a obține rezultatul dorit.

Pentru un amator, programul optim ar fi efectuarea antrenamentelor de 2-3 ori pe săptămâna. Acest lucru depinde de virsta pe care o aveți si faptul cit de repede va recuperați. In timpul antrenamentelor dvs. faceți ca mușchii sa lucreze, ii supuneți unui stres, iar aceștia cresc doar in pauza dintre antrenamente, adică atunci când va odihniți. Daca la următorul antrenament, simțiți durere in mușchi, lipsa de forța fizica, înseamnă ca nu v-ați recuperat. In acest caz trebuie sa mai așteptați o zi, in caz contrar rezultatul va fi opus celui scontat. Mușchii nu vor «creste», ci dimpotrivă, vor scădea, iar antrenamentul se va transforma in exerciții de rezistenta.

Care este cel mai optim moment al zilei pentru a face sport – dimineața, la prânz sau seara?

Timpul potrivit pentru exercițiile de rezistenta – este dimineața si seara, însa cu 3-4 ore înainte de somn. Pentru antrenamentele de forța se potrivește prânzul sau chiar si seara, când organismul si-a făcut rezerve de energie necesare, iar pentru dezvoltarea elasticității mușchilor – se potrivește dimineața, la fel prânzul si seara.

Câte antrenamente cardio, de forța si stretching trebuie efectuate intr-o saptamina?

Reieșind din scopurile sportivului, durata exercițiilor cardio variază intre 10 si 60 de minute de intensitate medie si 5-20 de minute de intensitate mare o data sau de doua ori pe zi. Durata antrenamentelor fizice variază intre 20-60 de minute o data in doua zile. Efectuarea exercițiilor stretching este preferabila după fiecare antrenament.

Câte antrenamente pot fi efectuate consecutiv?

Consecutiv pot fi efectuate maxim 2 antrenamente. De exemplu: exercițiile de forța+cardio, de forța+stretch, cardio+stretch.

Care antrenamente trebuie efectuate pentru a-ti creste masa musculara?

Merita sa mergi la sălile de forța daca dorești sa-ti crești mușchii.

Iar pentru reliefarea mușchilor?

Antrenamentele cardio si cele de intensitate mare pot reliefa mușchii. Si nu trebuie sa uitați despre programul de reabilitare.

Discuții