Cinei Bucatarul

Articole

3871

TOP 10 produse gustoase pentru dezvoltarea creierului copilului

"Suntem ceea ce mâncăm", așa spun înțelepții. O dietă sănătoasă, echilibrată este importantă nu numai pentru starea fizică a copiilor, dar și pentru creierul lor în creștere.O alimentație sănătoasă poate îmbunătăți memoria, concentrarea și funcționarea creierului.

Ca și corpul nostru, creierul primește toate cele necesare din alimentele pe care le consumăm, dar în această eră a fast-food-ului și pastelor, copiilor le este tot mai greu să respecte obiceiurile alimentare corecte.

Vă prezentăm 10 produse delicioase pe care ar trebui să le consume copiii. Consumul lor zilnic va crește abilitățile intelectuale ale copilului și va diversifica câte puțin regimul lui alimentar. 

1. Nucile și untul de nuci. Copiilor le plac mult nucile și untul de arahide, și asta e minunat! Nucile conțin acizi grași esențiali, vitamina E, B2, B5, tiamină (un "calmant" pentru sistemul nervos) și sunt extrem de bogate în sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc şi iod care stimulează activitatea creierului și ajută la combaterea stresului, iar glucoza care se conține în nuci, oferă energie pentru descoperiri zilnice.

2. Căpșunile și afinele. Pe lângă faptul că aceste fructe sunt foarte gustoase ele mai sunt și campioni după conținutul de antioxidanți, substanțe care ajută la menținerea creierului tânăr și activ. De asemenea, ele contribuie la îmbunătățirea, memorie și la întărirea vaselor sangvine ale creierului.

Vara este cea mai bună perioadă pentru consumul acestor pomușoare, cu toate acestea, și în alte perioade ale anului le puteti cumpăra în formă congelată și pregăti din ele smoothie și cocktailuri, deoarece ele își păstrează vitaminele și alte elemente nutritive chiar și după congelare.

3. Merele. Fierul conținut în mere, îmbogățește creierul copilului cu oxigen, atât de necesar pentru a-i menține activitatea.

4. Varza. Numărul mare de vitamine si minerale, conținut în această legume crocantă, ajută la restabilirea și curățarea vaselor sangvine și îmbunătățesc microcirculația creierului.

5. Ciocolata neagră. Ciocolata neagră conține trei componente care influențează activitatea creierului: lecitină - o substanță care este responsabilă pentru transmiterea impulsurilor nervoase la creier; teobromină - amelioreaza spasmele vaselor sangvine, anume ea îmbunătățește starea de spirit provocând creierul să producă o cantitate mai mare de endorfine. De asemenea ciocolata este considerată o sursă rapidă de glucide, care, consumate cu moderație, sunt necesare pentru funcționarea normală a creierului.

6. Cerealele integrale. Fibre, vitamine, minerale precum: fierul, calciul, potasiu, sodiu, magneziu, cupru, zinc, fosfor și aceasta nu este lista completă a conținutului bogat a cerealelor integrale. Gătiti terciuri copiilor, face toast-uri din pâine integrală cu unt de arahide, adaugați-le în iaurt, toate acestea vor duce la o bună funcționarea a creierului.

7. Laptele și iaurtul natural. Vitamina B, protein și vitamina D conținute în produsele lactate sunt necesare pentru ca, copiii să fie atenți și să se poată concentra atunci când este nevoie.

8. Semințele de dovleac. Să cureți semințele de dovleac este o adevarată plăcere, iar cantitatea mare de zinc conținut în semințele de dovleac, stimulează perfect activitatea intelectuală și îmbunătățește memoria. Nu uitați că cel mai mare beneficiu îl au anume semințele consumate imediat după curățare. Prin urmare, dacă cumpărați semințe de dovleac, dați prioritate celor necurățate de coajă.

9. Legume multicolore. Morcovi, ardei dulce, roșii, suc de fructe, sfeclă, toate acestea sunt niște legume foarte necesare pentru creier. Fiecare dintre ele conține diferite vitamine și minerale. Ele îmbunătățesc fluxul de sânge către creier, întăresc celulele nervoase, îmbunătățesc calitatea somnului, reduc riscul de boli ale creierului.

10. Apa. Apa este esențială pentru menținerea tuturor organelor vitale. Deshidratarea face ca, copiii să devină letargici, și duce la imposibilitatea de a stoca și procesa informația și de a duce o viață active. De asemenea, lipsa de apă în organism este una din problemele care duce supraalimentare. Încurajați copiii să bea apă încă din copilărie. Necesarul zilnic de apă a unui copil este de 25-35 ml per kilogram de greutate corporală.

Niște sfaturi:

  • Pentru a-i deprinde pe copii să învețe să mănânce legume și fructe tăiațile în bucăți mici și lăsați-le pe masă. Copiii iubesc "să fure" câte o bucățică, așa că mai bine fură o bucățică sănătoasă.
  • Dacă petreci mult timp afară, în loc de biscuiți luați cu dvs. pentru gustări nuci, fructe și legume (tăiate).
  • Pentru ca copiii să înceapă să consume produse noi, încercați-le primul și spune-le cât sunt de gustoase și sănătoase.
  • Alimente nutritive sunt foarte multe, dar, de regulă, regimul nostrum alimentar este destul de monoton. Pentru a diversifica raționul alimentar, faceți în fiecare săptămână o listă scurtă cu 5-6 produse pe care ați dori să le consumați. Atunci când mergeți la magazine luați și lista cu dvs. 

Discuții