TrattoriaBambini

Articole

1329

Cum să păstrezi proprietățile nutritive ale cartofului în timp ce gătești: 6 trucuri simple

Suntem obișnuiți să credem despre cartof că nu este un aliment tocmai important pentru sănătate. Se pare, însă, că dacă includem cartofii în meniul nostru alimentar, ne aprovizionăm organismul cu aminoacizi esentiali, în special lizină, glucide și minerale. Cum să păstrăm însă proprietățile nutritive ale cartofului în timpul preparării?

Oamenii de știință susțin că, cartofii sunt chiar foarte benefici pentru sănătate, dar, trebuie consumați moderat și pregătiți în mod corespunzător pentru a le păstra proprietățile nutritive.

Un kilogram de cartofi fierți, curățiți, aprovizionează organismul cu 20% de proteine, 40% de glucide, 60% de vitamina B1 și PP, 30% de Vitamina B2, precum și cu potasiu, magneziu, fosfor, fier și calciu.

Din aceste considerente, calitățile curative ale cartofului sunt foarte apreciate în medicină.

Sucul de cartofi a fost mult timp folosit pentru tratarea acidității gastrice, a ulcerului gastric și duodenal, iar potasiul care se conține pe deplin în cartofi, este pur și simplu necesar pentru cei care suferă de boli de inimă și insuficienșă renală. Amidonul, este și el utilizat în scopuri medicinale fiind folosit la maladiile sistemului gastro-intestinal. Cartofii fierți sunt foarte benefici chiar și în cazul intoxicațiilor severe.

Pentru a salva toate vitaminele și mineralele din cartofi, aceștia trebuie pregătiți corespunzător. Iată câteva trucuri:

  • Tăiați coaja cartofului cât mai subțire, sau, ar fi mai bine ca acesta să fie copt sau fiert.
  • Fierbeți cartofii la aburi, sau într-o cantitate minima de apă.
  • Cartofii deja curățiți nu se țin în apă.
  • cartofii trebuie puși la fiert în apa cu sare, clocotindă.
  • Nu păstrați cartofii curațati și deja feliați în apă rece, într-o oră aceștia își vor pierde 13% din vitamina C și 5% din vitamina B.
Discuții