Tartonii

Articole

3434

Humus – o mâncare originală și economă în Postul Paștelui care înlocuiește carnea

Cu siguranță ați atras atenția, că năutul rămâne practic neatins pe rafturile supermarket-urilor din țară. El nu este costisitor, și ar putea fi cumpărat de gospodine, însă cum năutul poate fi preparat și care sunt beneficiile acestor boboase? Năutul conține foarte multe proteine vegetale. Mai mult chiar decât celelalte boboase, recomandate a fi consumate în post. Totodată, în componența de proteine se regăsește lizina – un aminoacid indispensabil, care răspunde pentru creșterea și regenerarea țesăturilor. De regulă, acest element important, oamenii îl obțin din carne, ouă și cașcaval, însă în năut acesta este într-o cantitate foarte mare, lucru pentru care, carnea poate fi substituită în perioada postului, poate fi adăugat în meniu persoanelor vegane, dar și atunci, când carnea devine un produs inaccesibil. 

Beneficiile năutului sunt enorme! Se spune, că denumirea năutului provine de la cuvântul grecesc, care simbolizează puterea și forța. Încă din cele mai vechi timpuri, s-a constatat că năutul contribuie la formarea spermei și lactației, stimulează menstruația, este un diuretic bun și ajută la eliminarea pietrelor din rinichi. Totodată, spre deosebire de mazărea obișnuită, năutul nu balonează atât de tare, fiind astfel și mult mai nutritiv. Mai mult, năutul potolește senzația de foame, astfel încât, persoanele care vor să dea jos câteva kilograme pot să includă în meniu bucatele din năut. 

Cercetătorii contemporani au demonstrat, că năutul contribuie la micșorarea nivelului de colesterol, normalizează activitatea tractului gastro-intestinal. Introduceți humusul în meniul de post și diversificați regimul alimentar în Postul Paștelui. 

HUMUS 

Preparare: 

Spălați năutul și lăsați-l la înmuiat peste noapte. Dimineața scurgeți apa. La dorință, puteți decoji năutul (pentru aceasta este suficient să frecați năutul sub apă). Puteți însă să nu decojiți năutul – structura va fi un pic mai densă. 

Scurgeți apa, turnați apă proaspătă și puneți la fiert pentru cca1-1,5 oră, adăugând ceapa și usturoiul. Apa în care a fiert năutul nu se varsă!. Chimionul se pisează. Semințele de susan se usucă pe tigaie și se pisează (dacă aveți ulei de susan, puteți să nu folosiți semințele de susan). 

Mixați cu blanderul năutul cu usturoiul și ceapa, adăugând puțin ulei de susan și suc de lămâie sau ulei de măsline, suc de lămâie și chimion cu susan. Condimentați după gust cu sare și piper. Veți obține o cremă gustoasă, care poate fi unsă pe pâine, pesmeți sau poate fi consumată cu legume.

Discuții