Tartonii

Articole

1866

5 argumente în folosul terciului de ovăz

Sunteți niște norocoși, dacă părinții v-au învățat să mâncați terci la micul dejun. Terciul este mâncarea noastră tradițională și în fiecare zi apar noi cercetări în vederea beneficiului acestuia pentru organism.

Așa dar să examinăm 5 argumente pentru a mânca terci la micul dejun:

1. Terciul de ovăz este benefic pentru inimă.

Acesta conține substanțe bio-active și antioxidanți, care curăță arterele, previne acumularea grăsimilor și diminuează riscul bolilor cardiace și cancerogene.

2. Terciul de ovăz conține multe fibre (4 gr. la 1 pahar)

Fibrele solubile (beta-glucan) sunt importante pentru ”prinderea” substanțelor cu un conținut sporit de colesterol și curățarea tractului gastro-intestinal.

Potrivit unor studii, fibrele de ovăz pot micșora nivelul de colesterol cu 23%. Acestea îndeplinesc funcția unui scrab, când se mișcă prin intestin și diminuează riscul unor constipații. De asemenea, prezența fibrelor poate simplifica viața oamenilor care suferă de arsuri la stomac și reflux gastroesofagian.

3. Ovăzul abundă în substanțe nutritive.

El este bogat în vitamina B, acid folic, proteine (6 gr. la o ceașcă), mangan și magneziu și multe alte substanțe benefice. 4. Ovăzul ajută în lupta cu obezitatea și excesul de greutate.

Un studiu recent, desfășurat cu participarea a 10000 de copiii a demonstrat, că picii care au mâncat terci de ovăz cu regularitate nu sufereau de obezitate.

5. Ovăzul satisface foamea pentru o perioadă mai mare de timp.

Ovăzul conține mulți carbohidrați cu un indice glicemic mic. Asta înseamnă, că este nevoie de mai mult timp pentru digestie și absorbție. Astfel, consumând un bol de terci, care conține doar cca 150 de calorii, vă veți simți sătul mai mult timp, decât dacă veți mânca o tartină sau o porție de fulgi de cereale.

Evitați, pachețelele aromatizate cu terci de ovăz, care conțin zahăr și diverse adaosuri. Mai bine inventați o proprie rețetă în baza fructelor uscate și a mierii. 

Discuții