Medpark

Articole

549

Între maternitate și carieră sau cum afacerea proprie le împacă pe ambele

Ești mamă. Încerci să adormi ghemul de fericire din brațele tale, în timp ce televizorul lucrează cu sunetul la minim, să nu se trezească copilașul. La TV arată o conferință de presă. Nu auzi ce se vorbește acolo, dar vezi 4-5 femei de afaceri, toate cu o sclipire în ochi pe care ai avut-o și tu cândva, când mergeai la serviciu și făceai ce îți plăcea. Sau, poate nu ai avut-o încă niciodată, dar tare ți-ar plăcea să o ai...

Apoi, îți dai seama că acele femei de la TV vorbesc despre progres, ceva străin ție... Tu nu mai progresezi. Stagnezi. Iar stagnarea este echivalentă cu degradarea. Te simți vinovată pentru aceste gânduri și le alungi repede...

Nu ai de ce te simți vinovată.

Da, a fi mamă este rolul cel mai frumos pe care îl poate avea o femeie. Dar a fi mamă fericită și împlinită este un lucru mai rar întâlnit, totul din cauza preconcepțiilor în care trăim, cum ar fi:

-          Sunt fericită să mă ocup de copii și treburi casnice. Dacă ei sunt fericiți, și eu sunt fericită.

-          Nu contează cum arăt, sunt femeie măritată, mamă și nu mai trebuie să impresionez pe nimeni.

-          Nu am timp de nimic, nici măcar de un duș.

-          Visele mele nu mai au importanță și nu mai sunt actuale.

-          Hobby-ul meu nu are nicio valoare. Nu poți face bani din așa ceva.

Pe lângă faptul că ești mamă, soție, fiică, prietenă, soră, mai ești și femeie.

Femeie care are talente, vise, capacități și poate face mult mai multe decât face în prezent. Iar o femeie care pe lângă toate cele de mai sus, mai reușește și să conducă o afacere, este demnă de toată admirația. Și tu poți fi acea femeie.

De fapt, tu deja faci ceva aproape antreprenoriatului. Adevărul este că creșterea și îngrijirea copiilor este foarte similară cu managementul unui start-up. Multitudinea de responsabilități și sarcini pe care le ai de făcut zilnic te transformă în co-fondator, director executiv, director financiar, șef al departamentului de resurse umane, director de dezvoltare, etc.

Anume faptul că mamele fac zi de zi, fără să realizeze, taskuri din tot felul de domenii, le face să fie printre cei mai de succes conducători de afaceri. Studiile o confirmă: afacerile lansate în perioada maternității au cu 12% mai mult profit decât afaceri din domenii similare, dar fondate de bărbați.

De ce mamele care lansează afaceri au mai mult succes?

După cum e menționat mai sus, grija de familie este foarte asemănătoare conducerii unei afaceri. Mamele reușesc să o facă mai bine decât oricine, pentru că:

  1. Mamele știu să delege

Delegarea sarcinilor este una dintre cele mai importante aptitudini, atât ale mamelor, cât și a conducătorilor de afaceri. În timp ce un antreprenor neexperimentat crede că le poate face pe toate singur, mamele antreprenoare înțeleg că delegarea e salvarea. Delegarea sarcinii de a face cumpărăturile pentru cină este la fel cum ai delega unui designer să creeze logoul pentru noua ta companie.

  1. Familia te învață să prioritizezi corect

Copiii te învață să gândești practic și să știi ce înseamnă managementul corect al timpului. Antreprenorii ne-mame adesea dau dovadă de lipsă de gândire practică și de prea multă relaxare în acțiuni. Mamele nu au acest lux și, de aceea, reușesc orice își pun în gând.

  1. Mamele știu să facă multe în puțin timp

Ai observat probabil cum o mamă poate alăpta bebelușul, scrie mesaje la telefon, ține ochii mereu pe copilul mai mare, mânca și privi știrile la TV – totul în același timp. Multitasking-ul eficient este, probabil, sinonim cu cuvântul „mamă”. Cine a zis că nu poți să le faci pe toate? Asta o zic doar cei care vor să te țină pe loc, să nu progresezi. Ca mamă-antreprenor, ai nevoie să lucrezi nu mai mult de 4-6 ore pe zi. Lucrezi puțin când copilul doarme, apoi mai faci câte ceva când vine bunica/bona și îl scoate la plimbare și completezi orele când vine somnul de noapte.

  1. Mamele sunt flexibile

Copii îți schimbă total modul în care gândești. Lucruri care cândva îți păreau greu de acceptat (cum ar fi desenatul pereților și mâncatul în dormitor), acum devin normalitate. Lansarea unei afaceri, ceva care recent îți părea din altă galaxie, azi este mai aproape și mai realizabil decât oricând. Da, necesită efort. Da, necesită sacrificii. Dar tu deja știi cum să faci asta – copilul te-a învățat.

  1. Mamele știu să inspire și să motiveze echipa

Încă un lucru pe care îl au în comun mamele și oamenii de afaceri este modul în care ei inspiră, motivează, distrează echipa, investitorii și clienții. Ambele tabere funcționează mereu sub presiune, fie că plânge copilul, fie că sunt pe cale să piardă un client. Ambele tabere vând mereu: omul de afaceri vinde produse/servicii, mama vinde copilului ideea că broccoli e delicios, să strângi jucăriile din cameră e distractiv, etc. Dacă îți reușește asta cu un copil mic, care are o doză mare de încăpățânare, atunci lansarea unei afaceri ar fi „floare la ureche”.

Citește continuarea pe angrybusiness.md

Discuții