Aquaterra

Articole

873

La ce pericole te expune statul pe scaun și cum poți preveni afecțiunile specifice

Duci un mod sedentar de viață? Stai toată ziua "lipită" de scaun? Acest stil de viață este foarte periculos pentru sănătate.

Primele semne vizibile sunt durerile de spate și de gât, dar și deteriorarea circulației periferice. Iată care sunt cele mai comune afecțiuni pe care le poți căpăta din cauza statului pe scaun și află cum le poți preveni:

Circulație proastă și afecțiuni ale inimii

Perioadele lungi de stat pe scaun pot încetini circulația sângelui și pot determina fluidele să se acumuleze la nivelul membrelor inferioare. Circulația proastă poate fi o cauză a apariției varicelor.

Munca de birou este, de asemenea, asociată cu sedentarismul, iar asta poate aduce cu sine blocaje ale vaselor sanguine din cauza acizilor grași. Presiunea arterială poate crește în paralel cu nivelul de colesterol, ducând la instalarea afecțiunilor inimii.

Probleme musculare și ale oaselor

Mușchii nu sunt deloc solicitați atunci când stăm la birou, lucru care poate duce la tensionarea lor în zona spatelui, a abdomenului, a șoldurilor și a gâtului. De aici pot deriva o serie de probleme musculare, dar și afecțiuni ale coloanei vertebrale, așa cum sunt hiperlordoza, lordoza, hernia de disc sau spondiloza.

De asemenea, din cauza muncii de birou te poți confrunta cu reducerea mobilității și a echilibrului. De aceea, este extrem de important să faci pauze și să te miști în timpul programului de lucru.

Constipație și probleme legate de sistemul digestiv

Statul prelungit pe scaun poate cauza constipație, mai ales dacă nici alimentația nu este una foarte sănătoasă și bogată în fibre. De aici pornesc o serie de probleme medicale, unele mai ușor tratabile, așa cum sunt hemoroizii, altele care necesita tratamente mai complexe, așa cum sunt afecțiunile colonului.

Pe lângă constipație, persoanele care își petrec mult timp stând pe scaun se pot confrunta cu creșterea nivelului de insulina, respectiv cu creșterea neobișnuită a celulelor și dezvoltarea radicalilor liberi, care pot determina apariția mai multor tipuri de cancer.

Cum previi apariția problemelor medicale cauzate de statul pe scaun

Specialiștii recomandă, în primul rând, corectarea poziției pe scaun atunci când stai la birou. Tălpile trebuie să fie perfect întinse pe podea, iar unghiul genunchilor trebuie să fie de 90 de grade; în cazul în care tălpile nu ating complet podeaua, poți folosi un suport ergonomic pentru picioare. Spatele trebuie să fie ușor arcuit în zona lombară; scaunele ergonomice și pernele lombare pot fi de folos în acest sens. Nu uita de poziția coatelor, care trebuie să fie îndoite la un unghi de 90 de grade.

Pe lângă corectarea poziției, este important să te ridici de pe scaun la intervale de o oră, o oră și jumătate și să faci puțină mișcare. Mersul pe jos și exercițiile de stretching fac minuni în acest sens. În plus, astfel vei avea ocazia să-ți odihnești și ochii și să-i ferești timp de câteva minute de lumina intensă a monitorului.

Sursa: libertateapentrufemei.ro

Sursă foto: Shutterstock

Discuții