Tartonii

Articole

660

Mic dejun de post. 3 rețete delicioase și ușor de pregătit

Printre cele mai versatile alimente care te ajută să ai o dietă echilibrată şi diversificată în zilele de post se numără: lintea, avocado, năutul, ciupercile, cerealele integrale, untul de arahide, tofu, fasolea boabe, mazărea, quinoa, orezul, legumele şi verdeţurile.

1. Pateu de linte roșie cu boia afumată 

Îți recomand să încerci acest pateu din linte roșie cu boia afumată. După ce ai fiert lintea roșie câteva minute, se scurge de apă și se pune în robotul de bucătărie. De asemenea, mai poți să folosești și un blender de mână ca să prepari acest pateu. Mixează lintea roșie cu un cățel de usturoi, zeamă de lămâie, 3 linguri de tahini (pastă de năut) sau ulei de măsline, o linguriță de boia afumată, sare și piper negru. Vei obține un pateu cremos și sățios, perfect pentru un mic dejun de post. De asemenea, îl poți prepara în avans și să-l păstrezi într-o caserolă la frigider.

2. Terci de ovăz înmuiat peste noapte cu unt de arahide și semințe de chia


Pune de seara într-o caserolă sau borcan 3/4 ceașcă cu fulgi de ovăz, 2 linguri cu semințe de chia, puțină scorțișoară, puțină sare de mare, 1 cană cu lapte vegetal, o banană pisată cu furculița și 2 linguri cu unt de arahide natural. Se amestecă toate ingredientele și se lasă la frigider peste noapte. Dimineața poți să mai adaugi puțin lapte vegetal dacă preferi o consistență mai moale și diverse nuci, fructe de pădure sau fulgi de cocos.

3. Burrito de post

Este un mic dejun potrivit pentru persoanele care obișnuiesc să mănânce ceva foarte consistent la masa de dimineață. 
Se prepară foarte rapid, înlocuind ouăle jumări cu tofu sfărâmat călit cu puțină ceapă, chimen și curry/turmeric. Se pune acest amestec în lipie împreună cu felii de avocado, salsa de roșii și boabe de fasole roșie pentru a obține un burrito delicios de post. 

Sursa: eva.ro

Spune prietenilor
Discuții