Colibri

Articole

949

Cum să gătești sfecla pentru a te bucura de toate beneficiile ei? 6 rețete

Este o legumă minune, însă nu toți o preferă în mâncare. Noi îți vom oferi 6 rețete în care sfecla nu este doar delicioasă, dar și își păstrează toate beneficiile.

Mai întâi de toate, își vom explica de ce trebuie să incluzi sfecla în meniul tău.

Este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi naturali la care putem să apelăm cu uşurinţă când nu avem la dispoziţie o mulţime de fructe şi legume de culori variate. De asemenea, trebuie să ştii că sfecla roşie reprezintă o sursă excelentă de vitamina B, vitamina A, betacaroten, folaţi, mangan, potasiu, fibre, vitamina C, magneziu, fier, cupru şi fosfor.

Potrivit celebrul Dr. Oz, sfecla este cea mai bună sursă de antioxidanţi şi nitraţi naturali, care au rolul de a îmbunătăţi circulaţia sanguină. Aceşti nitraţi care se regăsesc în mod natural în sfeclă stimulează eliberarea unei molecule (oxidul nitric) care produce efectul de lărgire a arterelor, astfel încât sângele circulă mai uşor şi scade tensiunea arterială.

Sucurile presate la rece cu sfeclă roşie şi morcov au un puternic efect detoxifiant asupra ficatului şi curăţă organismul de toxine. Datorită betainei, sfecla roşie are un efect detoxifiant asupra ficatului, această substanţă prevenind acumularea grăsimilor în ficat.

Sfecla roşie este cel mai bun remediu pentru constipaţie. Potrivit specialiştilor, o cană cu sfeclă rasă are 4 grame de fibre, iar acest lucru are un efect benefic pentru persoanele care suferă de constipaţie.

Descoperă câteva dintre cele mai bune combinații pe care le poți face cu sfecla roșie:

Hummus cu sfeclă roșie

Poţi să faci un humus cu sfecla roşie, mixând în robotul de bucătărie boabe de năut cu sfecla coaptă, usturoi, zeamă de lămâie şi pasta de susan. Vei obține o pastă vegetală delicioasă și hrănitoare pe care o poți consuma la micul dejun sau ca gustare alături de legume crocante (morcovi, castraveți).

O altă combinație bună pentru a obține o pastă cu sfeclă coaptă este prin mixarea ei cu un avocado bine copt. Adaugă puțin ulei de măsline, sare, oțet balsamic, puțin usturoi și ai obținut o cremă delicioasă și hrănitoare.

Supă cremă de sfeclă roșie

Poţi să faci o supă cremă de sfeclă roşie, morcovi, ceapă coapte şi mixate apoi în blender cu puţină apă sau smântână, asezonându-le după bunul plac. Pune pe o tavă tapetată cu hârtie de copt bucăți de sfeclă roșie, morcovi, ceapă, usturoi în coajă și stropește-le cu puțin ulei de măsline. Se lasă la cuptor până sunt coapte, după care se pasează cu puțină apă, oțet balsamic, smântână și condimentele dorite pentru a obține o supă cremă de sfeclă.

Salată cu sfeclă coaptă, rucola și brânză de capră

O salată cu sfeclă roşie coaptă sau fiartă va fi o masă săţioasă şi nutritivă. Combină sfecla cu feta/brânză de capră/brânză cu mucegai, nuci coapte, rucola/spanac, rodie, ulei de măsline, oţet/zeamă de lămâie şi vei obţine o combinaţie surprinzătoare.

Salată cu sfeclă crudă

Sfecla crudă aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate, însă multă lume se ferește de ea. Ca să consumi sfecla crudă îți recomandăm această combinație delicioasă. Amestecă sfecla crudă tăiată julienne cu mocov, măr verde, țelină, nuci și rodie. Este o salată hrănitoare și cu efect puternic detoxifiant.

Smoothie cu sfeclă crudă

Un smoothie constituie o altă soluție ca să consumi sfecla roșie în stare crudă. Amestecă un sfert de sfeclă roșie cu ghimbir, o lămâie, un sfert de măr verde și o portocală. Dacă vrei un smoothie mai consistent poți să combini câteva felii de sfeclă roșie cu 1/2 banană, o linguriță cu semințe de in măcinate, o linguriță cu unt de migdale/arahide natural, fructe de pădure congelate și puțin lapte vegetal sau apă.

Falafel cu sfeclă roșie

Poți să faci chifteluțe delicioase folosind sfecla roșie pe care să le folosești pentru a face un burger vegetarian apetisant. Poţi să amesteci sfecla cu năut, linte, ceapă, ciuperci, ouă şi puţină făină pentru a face chifteluţe plate pe care le poţi folosi pentru sandvişuri.

Sursa: eva.ro

Discuții