Aquaterra

Articole

591

7 activități pentru a menține creierul în formă

În timp, toate organele se deteriorează și își pierd capacitatea de a îndeplini în mod optim sarcinile pentru care sunt responsabile. Creierul se numără printre ele. Vestea bună este că acest proces poate fi încetinit.

Pentru oricine dintre noi este posibil să aibă o bună funcționare a creierului și a funcției cognitive pe tot parcursul vieții, prin însușirea unui mod de viață echilibrat, în care să fie integrate activități utile și exerciții fizice. Iată câteva sfaturi care vă vor permite să vă mențineți creierul sănătos și într-o formă bună.

1. Activitatea fizică regulată este importantă

Exercițiile fizice întăresc celulele creierului și conexiunile dintre ele. Acest lucru permite, printre altele, stimularea creării de noi celule nervoase și îmbunătățește circulația sângelui, ceea ce limitează riscul de a suferi de o afecțiune cardiovasculară, de boala Alzheimer sau alte forme de demență. Activitățile cele mai recomandate sunt: mersul pe jos sau cu bicicleta, plimbările, grădinăritul și dansul.

2. Adoptă o dietă sănătoasă

Alimentația nesănătoasă duce de obicei la o creștere a nivelului colesterolului rău. Acest lucru crește riscul de a suferi de boli cardiovasculare și, prin urmare, de leziuni ale creierului. O dietă bazată pe consumul de legume verzi, fructe și cereale, ne ajută să ne protejăm celulele din creier. Printre produsele alimentare recomandate pentru creier se numără: spanacul, broccoli, peștele, semințele și fructele uscate.

3. Socializează

Relațiile sociale sunt parte integrantă a vieții noastre încă din copilărie și joacă un rol important în dezvoltarea noastră cognitivă. Menținerea  legăturii cu ceilalți, participarea la activități culturale sau practicarea  unui sport de echipă sunt obiceiuri sănătoase, care acționează ca veritabile scuturi împotriva demenței. Rămâi activ prin muncă și integrează-te în grupuri comunitare sau în cauze de interes public.

4. Învață să te relaxezi

Când ești supus stresului fizic și mental constant, pot să apară probleme de memorie și dificultăți în procesul de învățare. Cel mai bun mod de a înfrunta diferitele încercări cu care suntem confruntați de-a lungul vieții, chiar și pe cele mai dificile, este o atitudine calmă și relaxarea.

5. Odihnește-te suficient

În timpul nopții, când corpul nostru se odihnește, creierul activează funcții pe care nu le poate folosi în timpul zilei. Perioada de odihnă zilnică îi permite memoriei noastre să cristalizeze experiențele, dar și toate lucrurile noi pe care le-am învățat în timpul zilei. De asemenea, în acele momente ea elimină tot ceea ce nu ne este util.

6. Învață ceva nou în fiecare zi

Procesul de învățare începe la naștere și nu se termină niciodată. Formarea memoriei noastre prin învățarea lucrurilor noi și aprofundarea celor pe care deja le știm este una dintre cele mai bune modalități de a ne menține creierul sănătos.

7. Citește o carte pe săptămână

Cititul este un hobby plăcut, dar și foarte eficace în a întări creierul și a preveni deteriorarea sa. Cititul frecvent crește capacitatea de concentrare, generează conexiuni neuronale și este unul dintre cele mai bune exerciții pentru a preveni pierderea memoriei odată cu înaintarea în vârstă.

Sursa: clicksanatate.ro

Discuții