Aquaterra

Articole

327

Somnul ar trebui să fie o prioritate, chiar înaintea alimentației!

Actrița Gwyneth Paltrow a lansat un nou trend: somnul curat, care presupune o practică de conștientizare a importanței somnului. Află de ce dormitul este atât de important, dar și câteva sfaturi pentru un somn sănătos!

De ce e somnul atât de important?

Noua carte a lui Gwyneth, “Goop Clean Beauty”, promovează magia dormitului “curat”. Doctor Laura Lefkowitz, nutriționist și consilier hormonal, spune că organismul uman are nevoie de somn ca să se repare și să întinerească:

“Personal, la 20 de ani, aveam trei job-uri, mergeam la școală și ieșeam în majoritatea nopților. Când am ajuns la 30 de ani, nu mai puteam să funcționez cu puțin somn fără să arăt ca și când aș fi fost lovită de autobuz și fără să mă port ca un preșcolar care nu a dormit după amiază”.

Gwyneth Paltrow recomandă un întreg ritual pentru dormitul curat, dar, din sfaturile date de ea, poți să iei în considerare ceea ce are sens pentru tine, lăsând restul deoparte.

Cum să practici dormitul curat

1. Dormi între nouă și zece ore pe noapte

Mai mulți experți sunt de acord cu asta. Arianna Huffington, cofondatoarea “The Huffington Post”, a declarat că somnul este următoarea “problemă feministă”. Fundația Națională pentru Somn din SUA recomandă șapte-nouă ore de somn în fiecare noapte pentru un adult, dar, în general, prea puține femei dorm atât.

2. Culcă-te la aceeași oră în fiecare seară

Actrița recomandă să mergi la culcare în fiecare seară la aceeași oră, de preferat, până la ora 22:00. Un studiu recent spune că, dacă mergi la culcare la aceeași oră mereu, corpul uman filtrează hormonii de stres și îți stabilizează ritmul circadian.

3. închide dispozitivele tehnologice înainte de culcare

Probabil că știi asta deja: lumina emisă de telefon, computer și tabletă provoacă insomnie. Închide toate aceste aparate înainte de somn și, până să te bagi în pat, fă lucruri care te relaxează: fă o baie sau citește dintr-o carte.

4. Fără cafeină după-amiază

Dacă bei cafea după ora 14:00, s-ar putea să ai probleme cu somnul. Dacă vrei neapărat cafea, optează pentru una decofeinizată.

5. Meditează

Gwyneth Paltrow recomandă Yoga Nidra, un fel de meditație yoghină care duce către sentimentul de întreg. Experții însă sunt de părere că orice tip de meditație poate fi benefică.

6. Relaxează-te

Orice metodă care te relaxează e binevenită. În unele cazuri, se recomandă suplimente cu magneziu, doar când este cazul!

Dincolo de aceste sfaturi firești, actrița mai recomandă și saă dormi folosind o față de pernă cu oxid de cupru, care costă 80 de dolari, despre care spune că ține bacteriile la distanță și că ajută iîmpotriva formării ridurilor. Totuși, experții spun că o astfel de față de pernă nu îți va îmbunătăți somnul.

Sursa: www.andreearaicu.ro

Discuții